Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، شرکای خارجی او مکررا از تلاش‌های آمریکا برای "ارتقای دموکراسی در جهان" پس از شورش شش ژانویه در کنگره عیبجویی می‌کنند.

گرچه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه در مصاحبه با ان‌پی‌آر گفت که انتقادات آنها "ملایم" بوده اما این بیانگر شکل‌گیری لکه عمیقی است که آن شورش بر روی وجهه آمریکا در عرصه جهانی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن گفت: آنها خیلی در این باره ملایم بودند اما قطعا عیبجویی گاه و بیگاهی از طرف کسی هست که در نقطه مقابل ما قرار دارد و ما نگرانی‌های خودمان را در رابطه با تحولات کشورشان بیان می‌کنیم.

تحولات شش ژانویه که بلینکن به آنها اشاره داشت، به روز تایید کالج الکترال برای تحکیم ریاست جمهوری جو بایدن اشاره دارد که پیش از آن دونالد ترامپ در جمع حامیانش جمع شد و آنها را برای کارشکنی در کار کنگره تحریک کرد. در جریان آن حمله، چند تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. رهبران جهان از مشاهده آن آشوب وحشت‌زده شدند و برخی از سران که کشورشان هدف انتقادات واشنگتن قرار می‌گیرند، از آمریکا انتقاد کردند.

گرچه آنتونی بلینکن اذعان کرد که وجهه آمریکا "خدشه‌دار" شده است، او گفت از "حمایت از هنجارهای دموکراسی در خارج" دست نمی‌کشد. 

وزیر خارجه آمریکا به ان‌پی‌آر گفت: هیچ شکی نیست که به دنبال تحولات اخیر به ویژه حمله انگشت‌نما به کنگره در ششم ژانویه، توانایی ما در حمل بنر دموکراسی و حقوق بشر تا حدی خدشه‌دار شده است. من درباره پیشبرد دیدگاه‌هایم درباره دموکراسی و دیدگاه‌هایمان درباره حقوق بشر اصلا تردیدی به خود راه نداده‌ام چون، دوباره می‌گویم، در واقع در این حقیقت که ما آشکارا با این چیزها رو در رو می‌شویم، اینکه ما با کاستی‌های خودمان مقابله می‌کنیم، این چالش‌های خودمان که کل جهان می‌بینند، در آن قدرت وجود دارد. و این کاملا متفاوت با اکثر کشورهای دیگر جهان است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه