Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، کتاب‌های «اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»  و «محشای (شرح مختصر) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»  با حضور آیت‌الله احمد جنتی دبیر و عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده شورای نگهبان رونمایی شد.

این دو کتاب به همت پژوهشکده شورای نگهبان به منظور توسعه و ترویج قانون اساسی کشورمان به تالیف درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کتاب اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار اسناد قانون اساسی کشورمان مصوب سال ۱۳۵۸ و همچنین اسناد بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری شده است.

همچنین در کتاب محشای (شرح مختصر) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر کدام از اصول قانون اساسی به تفصیل مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.

در حاشیه مراسم رونمایی از این دو کتاب همچنین نمایشگاهی از دستاوردها و فعالیت‌های پژوهشکده شورای نگهبان به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان قانون اساسی احمد جنتی عباسعلی کدخدایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان قانون اساسی احمد جنتی عباسعلی کدخدایی اخبار کنکور قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پژوهشکده شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد

هادی طحان نظیف اظهار داشت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، خلاف موازین شرع شناخته نشد.

به گزارش مهر، وی در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

طحان نظیف توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است