Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@10:14:19 GMT

اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۳۷۰۴

اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با معیار ایران برای لغو مؤثر تحریم‌ها چیست؟ و آیا تا پنج اسفند تحول مهمی در این زمینه صورت می‌گیرد؟ اظهار داشت: همانطور که آقای رئیس‌جمهور گفتند، دولت نظرات خود را در مورد مصوبه مجلس، قبل از مصوبه با صراحت و شفافیت اعلام کرد اما امروز مصوبه قانون کشور است و دولت خود را موظف بر اجرای قانون می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: براساس این قانون پنجم اسفند زمان یکی از اقداماتی است که قانون تعیین کرده است و آن کاهش نظارت آژانس، نه توقف نظارت آژانس است. ما بر اساس قرارداد پادمان که استاندارد نظارت آژانس است، تاکنون عمل کردیم و به قرارداد پادمان متعهد هستیم، عضو پادمان هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما به عنوان یک اقدام داوطلبانه، پروتکل الحاقی را بدون تصویب در برجام اجرا کردیم، گفت: مجلس محترم تصمیم گرفته است ما این اجرا را متوقف کنیم. اتفاقی که خواهد افتاد این است که با درخواستی که آقای گروسی داشتند، با ایشان مشورت خواهیم کرد و این اتفاق صورت خواهد گرفت. یعنی سازمان رسماً به آژانس اعلام کرده است که از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

ظریف تاکید کرد: در مورد کیفیت نظارت هم سازمان آمادگی دارد که با آژانس گفتگو کند و به نتیجه برسد.نکته‌ای که بسیار مهم است این است که یک، نظارت‌های آژانس که به صورت عادی در اکثر کشورها دارد ادامه پیدا خواهد کرد. دوم اینکه، طرف مقابل ما در ۱+۵، ۱+۴ و آمریکا باید به تعهدات خود برگردند.

وی افزود: اقداماتی که ایران انجام داده است، من جمله قانون مجلس در اجرای ماده ۳۶ برجام است. ما داخل برجام هستیم و کشوری هستیم که همیشه به تعهدات خود پایبند بودیم به مجرد اینکه آمریکا تحریم‌ها را بردارد و سایر اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند دیگر دلیلی برای اقدام جبرانی ایران نمی‌ماند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما اکنون داریم اقدام جبرانی انجام می‌دهیم. وقتی اصل عمل و تخلف کنار رود دیگر دلیلی هم برای اقدامات جبرانی ما نخواهد بود و آن وقت است که ما می‌توانیم به اجرای کامل پروتکل‌های الحاقی همانطور که در پنج و سال و اندی گذشته با جدیت عمل کردیم، کماکان ادامه دهیم.

ظریف در رابطه با اینکه در فضای مجازی لیست‌هایی در خصوص او و کابینه اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و منتشر می‌شود و اعلام حمایت‌ها از کاندیداتوری اش، گفت: اولاً از لطف همه دوستانی که به من محبت دارند تشکر می‌کنم. (با خنده) جدیت لیست کابینه من به همان اندازه است که لیست کابینه شخصیت‌های کارتونی را کشیده بودند. در تصمیم خودم برای اینکه به انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا نکنم کماکان هستم. جدالی نه با مردم دارم نه با خداوند اما تصمیم من همان است که اعلام کردم.

محمدمهدی ملکی کد خبر: 1089551 برچسب‌ها وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف انتخابات ریاست جمهوری نظارت آژانس امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا