Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@04:47:06 GMT

شرایط شرکت در فروش فوق‌العاده نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۳۸۶۲

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، واحدهای صنفی متقاضی شرکت در «نمایشگاهی به وسعت ایران» و فروش فوق‌العاده لازم است برای اجرای شرایطی در قیمت‌گذاری و کیفیت کالا و کسب مجوزهای لازم باید به اتحادیه صنفی که پروانه کسب خود را از آن دریافت کرده‌اند مراجعه کنند تا با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، تعداد مشتریانی که می‌توانند هم زمان در واحد صنفی شرکت‌کنند با توجه به متراژ واحد صنفی نیز تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های خوبی که از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، وزارت صمت و دیگر نهادهای وابسته انجام شد، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و مراجعه بازدیدکنندگان غیرتخصصی به نمایشگاه‌های تخصصی ممنوع شده است و از این رو به جهت رفاه مصرف‌کنندگان در تامین کالا با هزینه پایین‌تر از نرخ معمول بازار، بنا داریم تا جشنواره فروش فوق‌العاده را با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار کنیم.

وی افزود: در اجرای این طرح لازم بود تا هماهنگی‌هایی با روسای اتاق‌های اصناف داشته باشیم که فرایند آن آغاز شده است. واحدهای صنفی متقاضی شرکت در «نمایشگاهی به وسعت ایران» و فروش فوق‌العاده لازم است تا شرایطی را در قیمت‌گذاری و کیفیت کالا رعایت کنند. برای این منظور و کسب مجوزهای لازم باید به اتحادیه صنفی که پروانه کسب خود را از آن دریافت کرده‌اند مراجعه کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، تعداد مشتریانی که می‌توانند هم زمان در واحد صنفی شرکت‌کننده در «نمایشگاهی به وسعت ایران» با توجه به متراژ واحد صنفی از سوی اتحادیه تعیین می‌شود تا از تجمع جمعیت جلوگیری شود با این حال لازم است تا بازرسان صنفی نیز نظارت ویژه‌ای بر حسن اجرای این طرح و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

تشدید بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ممبینی همچنین گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی انتظاری عمومی از تمامی اقشار جامعه است اما از آن جا که واحدهای صنفی به علت کثرت و فعالیت مویرگی در تمام محله‌ها و خیابان‌های کشور و حتی روستاها حضور دارند، بنابراین معتقدیم که می توانند ملزومات فرهنگی را به سرعت در جامعه رواج دهند.  ماه اسفند هر ساله به عنوان ایامی خاص در بازار تلقی می‌شده است که با افزایش چشم‌گیر مراجعه حضوری مردم به واحدهای صنفی همراه بود. این شرایط در اسفند ماه گذشته تغییر داشت و بازار برای حفاظت از سلامت جامعه تعطیل شد. این تعطیلی منجر به خسارت جبران ناپذیری به اصناف و اقتصاد کشور شد. امسال نیز نگرانی از ویروس جهش یافته کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، میزبانی واحدهای صنفی از مشتریان را مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساخته است.

وی با بیان اینکه با توجه به این که تعطیلی‌های مکرر بازار به موجب طرح‌های مقابله‌ای با بیماری کرونا، ضرر و زیان هنگفتی به واحدهای صنفی رسانده است، از کسبه و تشکل‌های و بازرسان صنفی خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده، از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند. عدم همکاری واحدهای صنفی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در اسفند ماه که زمان مهمی برای بازار است، منجر به تعطیلی دوباره بازار و افزایش خسارت کسبه و به طور کل، اقتصاد و اجتماع خواهد شد.   در این باره از بازرسان صنفی که البته خود با مشکلاتی مواجهند، می‌خواهیم که با تشدید بازرسی، به روند کنترل شیوع این بیماری منحوس کمک کنند و در مقابل اتاق اصناف ایران نیز خود را موظف به پیگیری مشکلات بازرسان و تامین هزینه‌های بازرسی از طریق قانون می‌داند.

وی در پایان درباره ضرورت اصلاح قانون نظام صنفی گفت: قانون نظام صنفی که در سال ۱۳۹۲ اصلاح شد، همچنان با اشکالاتی مواجه است که اداره امور صنفی را با مشکلاتی روبرو ساخته است. از این رو لازم است تا این قانون باری دیگر اصلاح شود.  کلیات قانون نظام صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است و در همایشی که برگزار شد، به نقد و بررسی مواردی از این قانون و پیشنهادات رفع ایرادات آن پرداختیم.
(ایسنا)

برچسب ها: اتاق اصناف ایران ، اصلاح قانون نظام صنفی ، کمیسیون اقتصادی مجلس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mms

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران اصلاح قانون نظام صنفی کمیسیون اقتصادی مجلس رعایت پروتکل های بهداشتی نمایشگاهی به وسعت ایران اتاق اصناف ایران فروش فوق العاده قانون نظام صنفی واحدهای صنفی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟

به تازگی در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ را اصلاح کردند اما این موضوع چه تاثیری بر بورس دارد؟

به گزارش ایسنا، بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ درخصوص دریافت مالیات برای اشخاص حقوقی و حقیقی است که توسط نمایندگان در روزهای اخیر اصلاح شده است، محمدرضا فلفلانی کارشناس بازار سرمایه درخصوص اینکه اصلاح این تبصره چه تاثیری در افزایش جذب سرمایه در بورس و بهبود وضعیت این بازار دارد به ایسنا گفت: همیشه یکی از دغدغه هایی که فعالان اقتصادی در فضای اقتصادی کشور داشتند این بوده که چطور بنگاه های اقتصادی، شرکت های تولیدی و خدماتی را بتوانند به سمت شفافیت در صورت های مالی سوق داده و بتوانند از حرکت شرکت ها به سمت شفافیت حمایت کنند.
وی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق بیفتد و مشوقی برای شفافیت داشته باشیم قوانین و مقرراتی از گذشته در این زمینه وجود داشته است.

بازار سرمایه بستر شفافیت است

به گفته این کارشناس، بازار سرمایه کشور می تواند بستر شفافیت باشد و قاعدتا در فضای قانون گذاری و سیاست گذاری کلان کشور یکسری مشوق هایی به شرکت هایی که در بازار سرمایه پذیرش می گیرند ارائه می شود.
فلفلانی افزود: یکی از این مشوق ها قاعدتا یکسری معافیت های مالیاتی است، یکسری امکاناتی برای تامین مالی و ... است و وقتی شرکتی می خواهد وارد اکوسیستم بازار سرمایه شود و پذیرش بگیرد تا سهام آن شرکت به عموم مردم عرضه شود و تبدیل به سهامی عام شود یکسری الزاماتی که سازمان بورس تعیین کرده است را رعایت کند. 
وی یادآور شد: یکی از این الزامات شفافیت در حوزه مالی است و شرکت ها با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد می کنند به سمت شفافیت سوق داده می شوند و در قبال آن می توانند از یکسری معافیت ها بهره مند شوند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: موضوعی که اخیرا مطرح شده بود این بود که این معافیت ها حذف یا کمرنگ شوند که در جلسه مجلس برگزار شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، قرار بر این شد که آن معافیت ها و مشوق ها همچنان وجود داشته باشد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه شرکت ها می توانند از قبال شفافیتی که ایجاد می کنند هم در تامین مالی شرکت اتفاق های مثبتی رقم می خورد هم می توانند از یکسری معافیت های مالیاتی هم بهره مند شوند. 

وجود معافیت ها عرضه اولیه ها را در بورس بیشتر می‌کند

فلفلانی گفت: پیش بینی می شود وجود این معافیت ها موجی از افزایش تقاضا در خصوص عرضه اولیه رقم بخورد به این معنا که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی علاقمند باشند که سهام شان را در بازار سرمایه کشور عرضه کنند و اگر تابلوی معملات هم در کنار این موضوع رونق داشته باشد فضای نسبتا خوبی حاکم خواهد شد.

الزام‌های مالیاتی،‌ شرکت‌ها را به سمت بورس سوق می‌دهد

وی تاکید کرد: اخیرا شاهد سخت‌گیری‌هایی هم در حوزه مالیات و اداره دارایی بودیم، این موضوع می‌تواند شرکت‌ها را به سمت شفافیت سوق دهد، به نظر می‌رسد بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر به خاطر قوانین مالیاتی کشور ملزم به داشتن یکسری شفافیت‌هایی هستند احتمالا با خود فکر می‌کنند که حالا که این شفافیت‌های مالی را دارند از مزایای آن نیز استفاده کنند، مزایا در صورتی به این بنگاه‌ها اعطا می‌شود که در بازار سرمایه کشور بتوانند سهامشان را عرضه کنند بنابراین این موضوع می‌تواند در بلند مدت موجی را ایجاد کند که شرکت‌ها علاقه‌مند به عرضه سهام در بازار بورس باشند و این موضوع فضای مثبتی را در اکوسیستم اقتصادی کشور رقم بزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام