Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دکتر شکراله سلمان‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه سرعت بالای انتشار کرونا در شهرستان شادگان در دو هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی در منطقه، تعدادی از نمونه‌های گرفته‌شده از این بیماران به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شد که نتایج آزمایش‌ها پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی بوده که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مواردی از گونه جهش‌یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که اگر شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج‌های قبلی کرونا خواهد بود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی‌ها، تجمعات و اماکن پرتردد پرهیز کنند زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.
وی با بیان اینکه ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میانسالان جوانان را نیز درگیر می‌کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری‌زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است. برچسب ها: علوم پزشکی آبادان

منبع: خرداد

کلیدواژه: علوم پزشکی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، نوزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هشتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!