Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید براینکه در برخی از دانشگاه‌ها، به ابعاد وجودی شورای صنفی توجهی نمی‌شود، گفت: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت کنیم ضررش به خود ما بر می گردد.

به گزارش ایسنا، مهندس رحمان خدابنده لو در وبینار مشترک معاونت‌های «فرهنگی و دانشجویی» و « آموزشی» وزارت بهداشت با نمایندگان شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان PHD به اهمیت وجودی شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی قانونی و مشروع در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه‌های شورای صنفی دانشجویان پایه علوم پزشکی و همچنین دانشجویان مقطع دستیاری جداگانه و مجزا هستند که امیدوارم در همه دانشگاه‌ها، تعامل خوب و هدفمندی میان مدیران و اعضای شورای صنفی وجود داشته باشد و در خیلی از امور اجرایی، از دانش و تجربه اعضای شورای صنفی استفاده‌های مطلوبی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه شاید در برخی از دانشگاه‌ها، به ابعاد وجودی شورای صنفی توجهی نمی‌شود که به نظر می‌رسد باید در این زمینه تجدید نظر شود. قطعا سپردن مسؤولیت و امور اجرایی بخش‌های مختلف دانشگاه به جوانان و اعضای شورای صنفی، می‌تواند در حل مشکلات موثر و سازگار باشد.

وی از شورای صنفی به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد کرد و گفت: شوراهای صنفی در سطح دانشگاه‌ها، تنها نهادهایی هستند که با انتخابات دانشجویان و رای گیری گزینش می‌شوند و اعضای شوراهای صنفی که درحقیقت معتمد و نماینده دانشجویان هستند، رسالت خطیری در پیگیری احقاق حقوق و مطالبات دانشجویی دارند و از این نظر، اهمیت فعالیت این شوراها در دانشگاه‌ها برهیچ کس پوشیده نیست.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده است، گفت: رسالت همه دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

 خدابنده لو  با اشاره به اینکه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه‌ها و در مسیر انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده‌ها و بهره‌های سیاسی ببرند، اظهار کرد: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری کنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کرد صرفا در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حرکت کنیم. شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده‌اند و اکنون داشنجویان زیادی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی عضو این نهاد دانشجویی هستند و در مسیر تحقق نیازها، خواسته‌ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان، تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت وزارت بهداشت مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت نهاد دانشجویی دانشگاه ها شوراهای صنفی شورای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی