Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سید یحیی صفوی در بخشی از کتاب تاریخ شفاهی خود با عنوان «از سنندج تا خرمشهر» که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است، خاطره ای از حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن را این گونه بیان می کند:« ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ چند هزار نفر از مردم جلوی مسجد قِزِل‌لی جمع شده بودند ولی شهربانی مسجد را بسته بود. یک جوانی سؤال کرد چرا درِ مسجد را بسته‌اید؟ یک افسر شهربانی گفت درِ این طویله باید بسته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم با شنیدن این حرف با مأموران درگیر شدند و مأموران جلوی مردم آن جوان را شهید کردند و یکی دو نفر را با تیر زدند. همان‌جا مردم هجوم آوردند و آن مأمور شهربانی کشته شد. بعد از این واقعه، مردم در تمام شهر تبریز ریختند مشروب‌فروشی‌ها و دفاتر حزب رستاخیز و بانک‌ها و ... را آتش زدند. شهر آن روز سقوط کرد و نه ساواک، نه شهربانی، نه ارتش نتوانستند شهر را جمع کنند.

۲۱۶۲۱۶

کد خبر 1487335

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تأکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، اظهار کرد: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنان مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، ادامه داد: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، بیان کرد: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

رحمتی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

به گزارش آنا، مراسم روز معلم با حضور جمع کثیری از استادان و همچنین دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی (۳۱ سال پیش) و دانشجویان و مسئولان کشوری و با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، محمدقربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در پایان مراسم از استادان، مدیران گروه و رئیس دانشکده نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد