Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:45:38 GMT

جمع‌آوری یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۵۲۴۱

جمع‌آوری یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور

به گزارش خبرنگار مهر سید مرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد اظهار کرد:
بعد از پیروزی انقلاب در روز ۲۳ بهمن ماه کمیته امداد به عنوان دومین نهاد بعد از کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد و با توجه به شخصیت حقوقی خود زیر نظر ولی فقیه خدمت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اذعان کرد: نگاه حضرت امام خمینی (ره) مبتنی بر نگاه غیردولتی به کمیته امداد و مردمی شدن این نهاد بود و امروز نیز بر اساس همین نگاه بلند، مردمی کردن امداد رسانی مهمترین اولویت ما و یکی از مأموریت‌های شورای زکات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری حدود ۲۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تاکنون حدود ۲۶ میلیارد جمع‌آوری شد و احتمالاً تا پایان سال جاری این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول ابراز کرد: طبق فعالیت شورای زکات استان‌ها و تفاهم نامه‌ای که با سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد تمام روحانیون جوان مستقر در روستاها برای جمع آوری زکات با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای جمع‌آوری زکات نقدی و غیرنقدی در سال جاری ۸۲۰ میلیارد تومان بود اما گزارشات موجود بیانگر این است که حدود هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه زکات جمع‌آوری شده و به احتمال زیاد این رقم تا پایان سال جاری به ۱,۴۰۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

بختیاری عنوان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک‌های مردم در کمیته امداد جمع‌آوری شد که این مشارکت مردم با توجه به شرایط کرونا بیشتر از سنوات گذشته بود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مواسات و همکاری مردم تنها به کمیته امداد در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی ۵۴۰ میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد مردم همیشه پای کار مواسات هستند.

این مسئول ابراز کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد برای تهی‌دستان با حفظ کرامات انسانی مسئله‌ای بود که رهبر انقلاب از کمیته امداد انتظار داشتند و این امر نیز جز اولویت‌های کمیته امداد قرار گرفته است.

بختیاری بیان کرد: استان قزوین با ایجاد ۶ هزار و ۶۰۰ اشتغال برای مردم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی گفت: رسیدگی به ایتام به ویژه در بخش مسکن امری بسیار مهم است که ما تلاش کردیم در این حوزه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا سه سال آینده هیچ خانواده مددجویی بدون مسکن و هیچ یتیمی بدون حامی نباشد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: سرانه حمایت از ایتام در استان ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۵۰ هزار تومان است که این امر بسیار قابل تقدیر از مردم استان است.

کد خبر 5149566

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی قزوین زکات ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شهرکرد شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی مشهد همدان لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل میلیارد تومان کمیته امداد جمع آوری سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبش، به عنوان هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، امروز(هشتم اردیبهشت) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، اظهار کرد: افزایش حوادث کوهستان ناشی از  گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را نیز از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیرهای پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استانها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گاها در برخی از استانها در مسیرهای کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند.  

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگردهایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک  آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به  قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال نیز اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب نیز امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس