Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۳ سال از سانحه سقوط هواپیمای آسمان و جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه ‌آن می‌گذرد، ولی همچنان کولاک بی‌توجهی در فرودگاه یاسوج باقی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، زمستان سال 1396 ساعت 9 صبح روز 29 بهمن رسانه‌ها خبری را بر روی خروجی خود قرار دادند که سبب شوک و اندوه عظیم به ملت ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از مبدأ تهران به مقصد یاسوج با 66 سرنشین در یک روز سرد زمستانی که کولاک سرما همراه با بارش برف و باران بر آسمان شهر یاسوج چیره بود در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرد و تمامی سرنشینان این پرواز جان خود را از دست دادند.

بعد از گذشت 3 سال از این واقعه تلخ هنوز اندوه هجران 66 مسافر آن پرواز در یادها به جای مانده و مردمی که چشم‌شان یارای دیدن دنا را دارند بی‌شک با دیدنش ناخودآگاه به یاد سقوط هواپیما و جان باختن 66 نفر از هموطنان برای‌شان زنده می‌شود.

مرتضی مبشری نجاتگر و مستندساز واقعه تلخ سقوط هواپیما از خاطرات تلخ آن روزها می‌گوید، روزهایی که اُمید به زنده ماندن در دل خانواده جان‌باختگان این حادثه رنگ باخته بود و تمام اُمیدشان به پیدا شدن اجساد عزیزان خود بود.

مبشری با اشاره به اینکه آن روزها از تلخ‌ترین روزهای زندگی‌ام بود، گفت: تمام تلاش ما بر این بود تا هر چه سریع‌تر خانواده‌های داغدار حادثه را با تحویل اجساد تسکین بدهیم.

وی افزود: شرایط با توجه به ارتفاع بالا و برودت کاهش دما بسیار سخت بود و تیم‌های نجات با تمام مشکلات دست از تلاش برنمی‌داشتند.

پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران منتقل شد/احضار و تحقیق از 4 مدیر و مسئولیاسوج| آخرین جزئیات سانحه هواپیمای آسمان ؛ علت اصلی سقوط ATR مشخص شداصفهان| ناگفته‌های مدیرعامل هلال‌احمر اصفهان از عملیات جست‌وجوی اجساد هواپیمای آسمان

مبشری در ادامه بیان کرد: در آن روزها مثل اینکه تکه‌ای از وجود خود را جستجو می‌کردیم، بغض در گلو اما بی‌وقفه تلاش داشتیم هر چه سریع‌تر اجساد مانده زیر برف را پیدا کنیم شاید بتوانیم دل داغدار خانواده این عزیزان را تسکین بدهیم.

با گذشت 3 سال از آن حادثه تلخ هنوز آثار آن بر فرودگاه شهر یاسوج مانده و شرکت‌های هواپیمایی به دلیل عدم اطمینان از مسیر پروازی آنچنان تمایلی برای حضور در پروازها به سمت یاسوج را ندارند.

گرچه انصاری مدیر فرودگاه یاسوج از تلاش برای افزایش پروازها و استفاده از هواپیماهای استاندارد خبر می‌دهد، اما معتقد است باید تلاش شود تا سایه خاطره تلخ سقوط هواپیما در ارتفاعات کوه دنا از سر فرودگاه یاسوج برچیده شود.

انصاری‌فرد  در ادامه  می‌گوید: 20 سال از عمر این فرودگاه می‌گذرد و هنوز این هواپیمای ایرباس 319 به چشم خود ندیده بود که با پیگیری‌های انجام شده وارد مدار مسافربری هوایی یاسوج شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تعداد مسافر این هواپیما 160 نفر بوده در حالی که پیش از آن هواپیماهای رفت و برگشت در این فرودگاه تا 60 نفر ظرفیت داشتند، ادامه داد: 2 روز در هفته برنامه پروازی خالی است که با رایزنی با شرکت‌های ایران ایر، ماهان و کارون این 2 روز نیز برنامه پرواز خواهد داشت.

انصاری‌فرد برقراری و افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج را مستلزم استقبال شهروندان دانست و ادامه داد: PCN باند فرودگاه از 26 به 46 و طول باند نیز از 2600 متر به 3200 متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

به‌هرحال همواره مسئولان سخت از رونق مجددفرودگاه یاسوج می‌دهد و هموطنان نیز منتظر بازگشت رونق به فرودگاه این شهر نظاره‌گر شده‌اند؛ اما باید دید آیا واقعا سایه سنگین حادثه سه سال قبل بالاخره دست از سر فرودگاه یاسوج برمی‌دارد؟

انتهای پیام/542/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرودگاه های ایران فرودگاه های ایران هواپیمای آسمان فرودگاه یاسوج سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری صبح پنج شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار اظهار کرد: سنندج کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر از مشکلات اصلی ترافیک در سنندج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احداث پارکینگ طبقاتی در سنندج افزود: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری پرداخت و اعلام کرد: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

عسکری اضافه کرد: در مورد پروژه سنه سنتر امیدواریم، پایه کار روی همان قرارداد اولیه باشد این موضوع می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات این پروژه را برطرف کند.

فرماندار سنندج رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می‌شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور دنبال شود.

وی همچنین از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره تقدیر کرد و گفت: اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر ستودنی است و امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

کد خبر 6094865

دیگر خبرها

  • ببینید | رونالدو آتش به پا کرد؛ کولاک جدید کریس با لباس النصر
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • در روز‌های جستجوی یسنا چه گذشت؟
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • «توهین» میلیاردر‌های به تماشاگران
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است