Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:05:21 GMT

شهرداری‌ها به کمپین شهرهای تاب آور کشور بپیوندند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۶۴۷۴

شهرداری‌ها به کمپین شهرهای تاب آور کشور بپیوندند

به گزارش ایرنا، «وحید علی ضمیر» روز چهارشنبه در وبینار ملی دگرگونی در حکمرانی ریسک بحران در دبیرخانه کشوری تاب آورسازی همدان، افزود: دلایل زیادی وجود دارد که شهرداران و شوراهای شهر، تاب آوری را به عنوان بخشی از دستور کار توسعه سیاسی و پایدار خود در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور در یک فرآیند مشارکتی به دنبال آن است که با سایر شهرداری‌ها و سازمان های سیاستگذار همچون مدیریت بحران و سازمان دهیاری و شهرداری‌ها ، به راهکارهای عملی جهت اجرای اصول دهگانه تاب آوری دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: این دبیرخانه تلاش می‌کند با هماهنگی و شناسایی ظرفیت‌ها و ارزیابی و نظارت بر خطرپذیری، همراه با هم‌فکری و هم‌افزایی با مدیریت بحران بر اتخاذ تدابیر زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

وی تاکید کرد: با دانش و فناوری و آموزش شهروندی می توان فرهنگ ایمنی و تاب‌آوری را در جامعه نهادینه کرد.

علی ضمیر ادامه داد: این دبیرخانه آمادگی برای واکنش موثر در تمام سطح‌های مدیریتی را دارد و امیدواریم با اقدامات هماهنگ و ویژه شاهد افزایش تاب‌آوری در شهرها باشیم.

وی بیان کرد: هدف از این امر در مرحله اول  کمک به شهرداران و سیاستگذاران و اعضای شورای شهر برای اتخاذ سیاست های عمومی، تصمیم گیری و سازمان دهی در طول دوره ای که فعالیت‌های کاهش خطرپذیری بلایا و تاب آوری را اجرا میکنند، است.

وی ادامه داد: دبیرخانه شهرهای تاب آور سعی دارد با حفظ امانت داری شیوه های نوین و بدیع ، ابزار و تخصص سایر شهرداری‌ها درحوزه تاب آوری را در قالب نشریه های تخصصی ، کتاب و برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی به اشتراک بگذارد.

 علی ضمیر عنوان کرد: در این فرایند مشارکتی ،پایگاه اطلاع رسانی گسترده ای باید در کشور ایجاد شود که برای  آگاهی بیشتر شهروندان در حوزه ی کاهش خطرپذیری  و به عنوان تلاشی گروهی، فرصت منحصر به فردی برای تقویت مشارکت فراهم می کند.

وی گفت: دبیر خانه کشوری شهرهای تاب آور با همراهی و مشارکت سایر شهرداریها تلاش خواهد کرد با جریان سازی فکری ، علمی ، پژوهشی کاهش خطرپذیری بلایا را با تلاشی جمعی رواج دهد.

نشست «دگرگونی در حکمرانی ریسک بحران» امروز در دبیرخانه کشوری تاب آورسازی با حضور دکتر علی عسگری استاد دانشگاه یورک تورنتو کانادا و کارکنان شهرداری های سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور با هدف پیشگیری از مخاطرات و مقابله با حوادث احتمالی در شهرداری همدان راه‌اندازی و فعال شده است.

برچسب‌ها شهرداری همدان همدان تاب آوری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان همدان تاب آوری شهرداری همدان همدان تاب آوری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور تاب آوری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی بلوری‌نوین بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ورزشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان همدانی در ورزش شهروندی شهرداری مشارکت کردند.

وی افزود: در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش صبحگاهی، ژیمناستیک، هندبال، دارت، تیراندازی با کمان، تکواندو، کاراته و بازی‌های بومی محلی مسابقات و جشنواره‌های متعددی برگزار شد.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به درخشش در مسابقات کلانشهرها گفت: در رشته فوتبال مقام دوم، مسابقات دارت مقام سوم، پینگ‌پونگ مقام سوم، کشتی مقام سوم و در مجموع در کلانشهرهای کشور شهرداری همدان مقام چهارم کشور را کسب کرد.

بلوری‌نوین خاطرنشان کرد: ورزش شهروندی شهرداری همدان در کشور یکی از قطب‌ها و الگویی برای تمام استان‌ها است.

وی با اشاره به آکادمی‌های باشگاه شهرداری همدان بیان کرد: ما در ۴ رشته فوتبال، کاراته، کشتی و کبدی فعال است.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رشته فوتبال هادی گل‌محمدی از مربیان شاخص استان به عنوان مدیر آکادمی و در کشتی حسین بختیاری به این پست منصوب شدند.

بلوری‌نوین با اشاره به اختتامیه مسابقات ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱ گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با تولد امام رضا (ع) اختتامیه ورزش شهروندی شهرداری همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همزمان افتتاحیه ورزش شهروندی در سال ۱۴۰۲ با نام شهروند قهرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 6098285

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی