Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، یک مقام ارشد پیشمرگه به حرفهای یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مبنی بر اینکه حمله به اربیل از داخل اقلیم انجام شده است، واکنش نشان داد.

قارمان کمال معاون رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: این حمله از مناطقی که تحت کنترل نیروهای اقلیم نیستند، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمله به اربیل صورت گرفته است اما راکت های شلیک شده از مناطقی شلیک شده است که تحت کنترل نیروهای پیشمرگه و دیگر نیروهای کُرد نیستند. کنترل اوضاع و حمایت اربیل از این راکتها فقط با بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه طبق ماده ۱۴۰ و تشکیل اتاق مشترک با نیروهای دولت مرکزی محقق خواهد شد تا امنیت این مناطق تضمین شود و شهرهای اقلیم مصون بمانند.

کمال تاکید کرد: دست اندرکاران امور امنیتی مشغول تحقیق هستند و باید همکاری با دولت مرکزی باشد و این حادثه تکرار نشود.

این در حالی است که قبلاً، سرلشکر یحیی رسول در این باره گفت: راکت های شلیک شده به اربیل از داخل اقلیم شلیک شده اند و در این زمینه یک خودرو و سکوی پرتاب راکت کشف شده است. تعداد موشک های شلیک شده به اربیل ۱۱ موشک بوده اند و موشک های مذکور از دو ناحیه در داخل اقلیم شلیک شده اند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور دستور انجام تحقیقات مشترک بین عملیات مشترک و اقلیم کردستان عراق  به همراه ائتلاف بین المللی را صادر کرده است.

سرلشکر یحیی رسول همچنین با تأکید بر اینکه راکت پراکنی اخیر یک نشانه بسیار خطرناک است و موضوع امنیت در اقلیم باید مورد بازنگری قرار گیرد اعلام کرد: چهار موشک در داخل محوطه فرودگاه اربیل سقوط کرده اند و شمار دیگر از آنها به مناطق مسکونی اصابت کرده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پایان تصریح کرد: راکت های مورد استفاده در حمله به اربیل، پیشتر از سوی داعش مورد استفاده قرار گرفته اند.

کد خبر 5149696

منبع: مهر

کلیدواژه: اربیل عراق حمله راکتی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه افغانستان ایران عربستان سعودی جو بایدن ترکیه ویروس کرونا داعش دونالد ترامپ فرمانده کل نیروهای مسلح شلیک شده داخل اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان از شلیک دهها راکت به موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون ۸۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان گولانی را با دهها راکت کاتیوشا هدف قرار  دادند.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیلحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

این بیانیه افزود این عملیات ما در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات دشمن به روستاهای مقاوم و مناطق مردم به ویژه حمله تروریستی بزدلانه در جاده السریره انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که دستکم 30 راکت از لبنان به سمت منطقه جبل الشیخ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است