Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در نشست «هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در مجتمع فرهنگی نور سنندج، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به پنج آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی، نقاط بحرانی شهری و طلاق اشاره داشته‌اند و علما باید در کاهش این آسیب‌ها نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صداقت، موعظه اثرگذار برای زنده‌کردن قلب، توجه به مواعظ الهی و در دسترس بودن علما در هر شرایطی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: روحانیون نباید از نقش مشاوره‌ای خود در مساجد غفلت کنند لذا شنیدن درد دل و مشکلات مردم و آشنا کردن اقشار مختلف با معارف اسلامی وظیفه‌ای همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی مطالعه را مولفه‌ای مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌ها توسط علما و روحانیون دانست و افزود: در پدیده‌ای همچون طلاق، ارتباط نادرست موجب ایجاد این معضل است و روحانیون باید با مطالعه و داشتن علم مناسب مردم را با پیامدهای ارتباط نادرست چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، علما و مساجد و مراکز مذهبی نقشی کلیدی دارند لذا باید از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی علما باید در دسترس مردم بوده و پاسخگوی مسائل شرعی و حل اختلافات خانوادگی آنان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه گفت: باید دین اسلام را به شایستگی به مردم معرفی کنیم و از خرافات در دین جلوگیری و پرهیز شود.

کد خبر 5149729

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج تبلیغات اسلامی کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز شهرکرد شهرستان کرج مشهد همدان مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران گرگان اردبیل کاهش آسیب های اجتماعی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه