Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:20:25 GMT

باید قدردان بزرگان ادبی باشیم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۷۳۵۱

باید قدردان بزرگان ادبی باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، نغمه مستشارنظامی ظهر چهارشنبه در نشست راویان بالندگی که در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه همواره باید قدردان بزرگان ادبی باشیم، گفت: یکی از دلایل اصلی برای قدردانی از بزرگان ادبی، استفاده از تجربیات این قشر در راستای پرورش جوانان است.

وی با یادآوری اینکه ولی‌الله کلامی یکی از شاعران آیینی است که همواره باید قدردان چنین شخصیت‌هایی باشیم، افزود: بی‌شک استان زنجان با برخورداری از چنین ظرفیت‌هایی قادر است در حوزه اشعار آیینی حرف‌های زیادی در سطح کشور برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برخورداری انشان از یک زندگی بامعنی و باارزش در گرو پاسخ دادن به سه سؤال اساسی حیات معقول است، تصریح کرد: آنچه که برای همه ما مشخص و بارز است، این است که انسان باید برای زندگی خود هدف مشخصی داشته باشد.

آیت‌الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه انسان همواره باید بر اساس قواعد زندگی کند تا بعد از حیات دنیوی از وی با نیک‌نامی یاد کنند، ادامه داد: ولی‌الله کلامی جزو کسانی است که اشعار وی به عنوان میراث ماندگار مطرح بوده و به همین خاطر جوانان باید از این الگوها برای قرار گرفتن در مسیر درست زندگی بهره‌مند شوند.

یک شاعر آیینی نیز در این نشست با یادآوری اینکه با بیان اینکه ولی‌الله کلامی جزو معدود شاعرانی است که توانسته است با مردم ارتباط خوبی برقرار کند، اظهار کرد: حضور مستمر و موثر این شاعر آیینی در برهه‌های مختلف باعث شده است تا وی همواره در نزد مردم حضوری گرم داشته  باشد.

مصطفی محدثی‌خراسانی با اشاره به اینکه ولی‌الله کلامی توانسته است در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کند، خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که فعالیت این شاعر زنجانی محدود به مرثیه اهل‌بیت (ع) نبوده و شاعری برای همه لحظه‌ها به شمار می‎‌رود.

گفتنی است، همایش تجلیل از شاعران ملی انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» با هدف تجلیل از شاعران ملی و استانی انقلاب اسلامی در استان زنجان برگزار شد که در این مراسم از دو شاعر ملی و انقلابی استان زنجان با حضور استاد حاج ولی‌الله کلامی (پیشکسوت شعر انقلاب) و امیر رسولی (چهره فعال شعر انقلاب) تجلیل شد.

کد خبر 5149738

منبع: مهر

کلیدواژه: ارشاد زنجان مستشار نظامی ادبیات ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز شهرکرد شهرستان کرج مشهد همدان مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران گرگان اردبیل ولی الله کلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب

جمعی از کارگزاران حج و زائران بیت‌الله الحرام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح اخبار این دیدار منتشر می‌شود...

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبرانقلاب دیدار می‌کنند
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم