Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ظهر امروز جمعی از اهالی و مالکان شهرک اندیشه قزوین با تجمع در برابر استانداری خواستار رفع مشکل مجوز ساخت زمین‌های این شهرک شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، بعدازظهر امروز جمعی از اهالی و مالکان شهرک (ناحیه شهری) اندیشه قزوین در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند و خواستار بیرون آمدن استاندار برای پاسخگویی به درخواست خود شدند که در نهایت هیچ‌یک از مسئولان استانداری برای صحبت با اهالی اندیشه از ساختمان استانداری بیرون نیامدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمع‌کنندگان با در درست پلاکاردهایی با عنوان «حق ساختن خانه را از ما صلب نکنید»، «دادگستری استان قزوین به داد ما برس» و «بی‌عدالتی در مورد شهرک اندیشه را پایان دهید» نسبت به ایجاد مشکلات از سوی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای اخذ پروانه ساخت زمین‌هایشان اعتراض کردند و خواستار ورود آیت‌الله رئیسی به مشکلات اهالی این شهرک شدند.

عدم صدور پروانه ساخت با وجود اجازه دادستان

یکی از مالکان شهرک اندیشه در حاشیه برپایی این تجمع اعتراضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: من و بسیاری از ساکنان این شهرک زمین‌ها را از 25 سال گذشته خریداری کردیم و با وجود اینکه زمین‌ها دارای سند تک‌برگ محضری هستند، اما دستگاه‌های اجرایی و اداری در این مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند که اطلاعی از آن نداریم.

علی رامین‌زاده با اشاره به همکاری دستگاه قضائی برای رفع مشکل بخشی از اراضی شهرک اندیشه اضافه کرد: با همکاری دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بعد از 2 سال بررسی قضایی مشکل 21 هکتار از 40 هکتار اراضی این شهرک که دارای هزار قطعه زمین است، رفع شده است؛ اما شهرداری قزوین به دستور اداره کل راه و شهرسازی جلوی صدور مجوز ساخت برای این 21 هکتار را هم گرفته است.

وی ادامه داد: جالب این است که وقتی به شهرداری برای صدور پروانه و جواز ساخت هم مراجعه نمی‌کنیم، آنها به ما می‌گویند که اداره کل راه و شهرسازی جلوی اعطای مجوز این زمین‌ها که دارای سند مالکیت رسمی هستند را گرفته است و خود اداره کل راه و شهرسازی هیچ جوابی به مالکان این زمین‌ها نمی‌دهد.

مسئولان به جای پاسخگویی پاسکاری می‌کنند

یکی دیگر از مالکان شهرک اندیشه هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن انتقاد شدید از مسئولان استانداری قزوین به ویژه شخص استاندار گفت: با وجود اینکه امروز 100 نفر از اهالی و مالکان شهرک اندیشه در مقابل استانداری تجمع کردند، اما استاندار قزوین با همه شعارهایش در مورد مردمی بودن حتی زحمت پایین آمدن و گفت‌وگو با این همه معترض را به خود نداد.

ذوالقدر با بیان اینکه بارها با معاون عمرانی استاندار قزوین درباره مشکل ایجادشده صحبت کردیم، افزود: با این وجود ایشان و سایر مسئولان مدام مشکل را به مقام دیگری ارجاع می‌دهند و در واقع با حربه پاسکاری از جوابگویی به مشکلات اهالی شهرک اندیشه طفره می‌روند.

ماجرای "قزوین بزرگ‌تر می‌شود" چه بود؟معاون استاندار قزوین: اعطای زمین معوض به تعاونی مسکن ارتش در مرحله اخذ مجوز استوسعت 14شهر استان قزوین افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: بسیاری از اهالی شهرک اندیشه جزو طبقه کارگر و جوانان کم‌درآمدی هستند که این زمین‌ها را برای ساختن خانه و خلاص شدن از اجاره‌نشینی خریداری کرده‌اند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی با سنگ‌اندازی سد راه خانه‌ساختن آنها شده‌اند و در عوض مردم را به خرید واحدهای مسکن ملی تشویق می‌کنند که سرنوشت احداث آنها هم معلوم نیست.

ذوالقدر با بیان اینکه در راه حل مشکلات خود به استیصال رسیده‌ایم، تصریح کرد: از ریاست قوه قضائیه که پیشتاز در حوزه حفظ و احیای حقوق عامه و دادرسی به مظلومان است، تقاضا می‌کنیم شخصاً به مشکلات ایجادشده برای برای شهرک اندیشه ورود کرده و حقوق تضییع‌شده مالکان را احیا کنند.

به گزارش تسنیم، استارت شکل‌گیری شهرک اندیشه به عنوان ناحیه شهری از 25 سال پیش زده شده که برخی کارشناسان اعتقاد دارند مقصر در موضوع اراضی شهرک اندیشه مدیران تعاونی‌ای هستند که در برخی حوزه‌ها تخلف کرده‌اند و به این خاطر بهای تخلف مالکان ابتدایی را نباید مالکان امروز بدهند. در ضمن برخی مالکان اعتقاد دارند درحالی که مسئولان برای توسعه قزوین از شمال اتوبان تلاش می‌کنند که زمین‌های این منطقه فاقد آب است؛ اما تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز ساخت از شورای عالی معماری و شهرسازی به کار بسته‌اند؛ در حالی که هیچ تمایلی به رفع مشکلات شهرک اندیشه ندارند. آن هم زمان‌هایی که همه مراحل آماده‌سازی آن توسط شهرداری انجام شده و از همه امکانات و خدمات شهری برخوردار هستند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین تجمع استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین تجمع استانداری قزوین اداره کل راه و شهرسازی مجوز ساخت زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم