Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین سمینار تخصصی معرفی دستاورد «ارتباط کوانتومی فضای آزاد» با حضور جواد کریمی‌ثابت معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور توسط مرکز فناوری‌های کوانتومی روز چهارشنبه 29بهمن‌ماه در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سمینار دستاورد ارتباط کوانتومی فضای آزاد با هدف ایجاد فضای تبادل‌نظر در خصوص انتقال اطلاعات بر پایه فناوری کوانتومی و همچنین تشریح دستاورد ارتباط کوانتومی فضای آزاد انجام شد و حاضرین به گفت‌وگوی تخصصی در مورد فناوری‌های کوانتومی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در  این سمینار توضیحات اولیه پیرامون شروع پروژه رمزنگاری کوانتومی در بستر فیبر از پردیس شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی تا سایت شهید علیمحمدی(فردو) و همچنین پروژه‌های ساعت اتمی، ناوبری اتمی کوانتومی و کاربرد فناوری‌های کوانتومی در بایولوژی ارائه گردید.
مهم‌ترین محورهای ارائه‌شده در سمینار شامل توزیع کلید کوانتومی مبتنی بر درهم‌تنیدگی در فضای آزاد؛ شروع پروژه ارتباط کوانتومی در ایران؛ لیدار/ رادار کوانتومی و  ماهواره کوانتومی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی رمزنگاری کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی وارد تهران شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  رافائل گروسی روز دوشنبه با استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

مدیرکل آژانس قرار است بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند.

گروسی همچنین در سفر ۲ روزه خود به ایران، عصر روز دوشنبه به منظور شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای به اصفهان سفر می‌کند و ضمن دیدار و مذاکره با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران و رسانه‌های جمعی پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • گروسی وارد تهران شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»