Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از عصر امروز سه نقطه جنگلی در مینودشت، ۲ نقطه در گالیکش، یک نقطه در کلاله، یک نقطه در رامیان و ۲ نقطه در علی‌آباد کتول درگیر آتش سوزی شدند.

محمد آریان‌فر افزود: پس از وقوع آتش در عرصه های جنگلی گلستان، ۸۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی با همکاری مردم محلی موفق به خاموش کردن آتش در ۲ نقطه مینودشت و ۲ نقطه در گالیکش و یک نقطه در رامیان شدند و عملیات مهار و خاموش کردن آتش در منطقه دوزین مینودشت، چیشت خوجه‌لر کلاله و شیرین آباد و سیاه رودبار علی آباد همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بی احتیاطی و سهل انگاری مردم را مهمترین عامل آتش سوزی‌های امروز گلستان عنوان کرد و اظهارداشت: شرایط طبیعی، پوشیده بودن کف جنگل‌ها از برگ‌های خشک و تابش مستقیم آفتاب باعث شده با کوچکترین بی احتیاطی عمدی و یا سهوی مردم و یا شیطنت قاچاقچیان چوب و قانون شکنان، بستر وقوع حریق در جنگل‌های استان فراهم شود.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیشتر خسارت آتش سوزی‌ها امروز به برگ‌های کف جنگل و درختان خشک آن است.

همچنین در کنار آتش سوزی‌های اشاره شده، زیست‌گاه‌های جنگلی قرقون از ارتفاعات روستای قوشه‌چشمه پارک ملی گلستان نیز که عصر امروز چهارشنبه دچار آتش‌سوزی شد، به گفته مهدی تیموری رییس پارک ملی گلستان عملیات مهار آتش با حضور محیط بانان همچنان ادامه دارد.

عرصه‌های جنگلی گلستان به دلیل شکل گیری جوامع پرتراکم گیاهی ناشی از بارش برف و باران در فصل های پاییز و زمستان شاهد آتش سوزهایی است که نمونه بازر آن سوختن ۲۰۰ هکتار از محدوده جنگل توسکستان گرگان در آبان امسال است.

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی پارک ملی گلستان گلستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی پارک ملی گلستان سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی پارک ملی گلستان گلستان منابع طبیعی اخبار کنکور پارک ملی گلستان منابع طبیعی آتش سوزی ۲ نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم

گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از زیست‌گاه‌های این گونه نادر و ارزشمند توسط حامد قربان‌پور محیط‌بان این منطقه به تصویر کشیده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج