Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری گفت: حدود ۴۵۰ هزار خارجی به انگیزه درمان و تجارت در ۹ ماه اول امسال به ایران سفر کرده‌اند، اما سختگیرهای بیشتر باعث شده ۹۴ درصد سفرهای بین‌المللی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، کمی بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران با بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی، صدور روادید گردشگری نیز متوقف شد. مدتی بعد، معاون گردشگری خبر داد که به تعداد محدود برای اتباع خارجی که به انگیزه درمان و تجارت به ایران سفر می‌کنند، روادید صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ولی تیموری خبر داده که در ۹ ماه ابتدای سال ۴۵۰ هزار نفر به شکل مقطعی و محدود با عنوان گردشگر سلامت و تجاری به کشورمان سفر کرده‌اند.

او همچنین گفت که با توجه به سخت‌گیری‌ها حدود ۹۴ درصد سفرهای بین‌المللی کاهش پیدا کرده است.

این معاونت با آن‌که شیوه‌نامه «چگونگی ورود گردشگران خارجی در دوران کرونا» را اواسط تابستان امسال به ستاد ملی کرونا تحویل داده اما همچنان سختگیری‌های این ستاد مانع از صدور ویزای توریستی و ورود گردشگران خارجی شده است.

تیموری در جلسه کمیته سیاست‌گذاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت که حوزه سفر و گردشگری در میان صنایع مختلف بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است، به طوری که در منطقه آسیا شاهد کاهش حدود ۸۲ درصد سفرهای بین‌المللی بوده‌ایم و در ایران این کاهش ۹۴ درصد بوده است. صنعت گردشگری بیش از یک سال است که با شیوع ویروس کرونا زمین‌گیر شده که در تاریخ جهانی این صنعت بی‌سابقه بوده است.

او افزود: در سال ۹۸ قبل از شیوع ویروس کرونا هشت میلیون و ۸۶۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ایران بازدید کردند. با اتفاقاتی که در نیمه دوم سال ۹۸ افتاد و با شیوع ویروس کرونا، در فصل دوم پررونق گردشگری ما که از اواسط بهمن‌ماه و شروع سال نو میلادی آغاز می‌شد، نتوانستیم میزبان گردشگران باشیم.

معاون گردشگری به سهم سرمایه‌گذاری گردشگری در کشور و ساخت ۲۲۰۰ پروژه زیرساخت اشاره کرد و افزود: گردشگری روند پرشتابی در پیش گرفته بود اما با بحران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ما متوقف شد.

تیموری درباره سفرهای داخلی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا همکاری لازم را با ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص اولویت اصلی که حفظ جان مردم است، انجام دادیم و درست در پیک سفرهای خارجی و داخلی فعالیت‌های‌مان را تعطیل کردیم. با گشایش‌های مختصری که انجام می‌شد، سعی کردیم گردشگری داخلی بتواند این خلاء را پوشش دهد و در کنار آن نیز نیم‌نگاهی به عرصه بین‌المللی داشتیم. در این خصوص طرح‌هایی ارائه دادیم اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

او با اشاره به زیان مالی تاسیسات گردشگری در این دوران، یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا دو بسته حمایتی برای فعالان صنعت گردشگری در نظر گرفتیم که بسته اول اشتغال‌محور و بسته دوم بنگاه‌محور بوده است. میزان درخواست فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی از بانک‌ها حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است، البته قول دادند تا پایان سال کمک بیشتری کنند. امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا دوباره صنعت گردشگری رونق پیدا کند تا نشاط و امید به جامعه برگردد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که انجام دادیم، طرح‌هایی را برای سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا ارائه کردیم تا به شکل محدود و کنترل‌شده و با نظارت ما، بخشی از فعالیت‌ها و خدمات‌مان ارائه شود. اگر نوروز امسال نتوانیم فعالیت کنیم، امکان برگشت دوباره نخواهیم داشت. تعطیلات نوروز برای بالای ۷۰ درصد از فعالان ما یک فرصت است.

او گفت:‌ ستاد ملی مدیریت کرونا قبول کرد تا سفرها در قالب تورهای شرکت‌های خدمات مسافرتی و کنترل‌شده انجام شود. پروتکل‌های بهداشتی نیز در این خصوص برای تمام ذی‌نفعان آماده و ابلاغ شده است. همچنین نوع دیگر سفر در قالب سفرهایی است که مردم با خودرو خود انجام می‌دهند و رزرو قطعی در مراکز مجاز ما دارند. نیروی انتظامی نیز در این خصوص کمک خواهد کرد تا ترددهای نوروزی برنامه‌ریزی‌شده انجام شود.

خدابخشی ـ دبیر کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی ـ نیز گفت: نیمه‌های مغفولی در حوزه گردشگری وجود دارد؛ براساس گزارش مرکز آمار نیمی از مردم هنوز سفر نمی‌روند. در نیمه دوم سال از ماه مهر تا پایان اسفند نیز سفر چندانی انجام نمی‌شود و نیمی از دستگاه‌ها هنوز درگیر بحث گردشگری نشده‌اند. کرونا فرصتی است تا دستگاه‌ها بتوانند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ef0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درصد سفرهای بین المللی شیوع ویروس کرونا معاون گردشگری ستاد ملی ۹۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آنها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد ، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟