Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری گفت: عملیات اجرایی کارخانه قیر شهرستان خوسف ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در جهت توسعه منطقه باید هرچه سریع تر با حمایت های بخش دولتی تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علیرضا اکبری» امروز (29 بهمن) در سومین جلسه ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: وجود ذخایر معدنی فلزی و غیر فلزی و وجود شهرک و ناحیه صنعتی خوسف مزیتی است که می توان از آن در جهت توسعه بیشتر منطقه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف با اشاره به وسعت 500 هکتاری شهرک صنعتی شهید رحمانی و تسطیح 125 هکتار دیگر در این شهرک افزود: همچنین ناحیه صنعتی شهرستان خوسف 48 هکتار وسعت دارد که می توان از این ظرفیت در راستای سرریز طرح های توسعه ای مرکز استان یعنی شهرک صنعتی بیرجند استفاده کرد.

 

اکبری وجود پنج معدن طلا و کارخانه چدن را از ظرفیت های بالقوه شهرستان خوسف در راستای توسعه برشمرد و گفت: برخی از طرح های تولیدی در شهرستان با وجود داشتن جواز تأسیس، نیمه کاره رها شده اند که باید برای ادامه فعالیت آنها تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه خط دوم و سوم کارخانه بنتونیت خوسف باید راه اندازی شود، گفت: همچنین عملیات اجرایی کارخانه قیر شهرستان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در جهت توسعه منطقه باید هرچه سریع تر با حمایت های بخش دولتی تکمیل شود.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف بر تعیین تکلیف احداث واحد تولید فولاد و احداث کارخانه نخ با ایجاد اشتغال چهار هزار نفر تأکید کرد و افزود: کارخانه تولید الیاف و کرک خوسف 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با کمک های دولتی به نتیجه می رسد.

 

اکبری تصریح کرد: طرح های پایداری که در شهرک صنعتی بیرجند قابلیت توسعه دارند، اما به دلیل وسعت کم شهرک، توسعه آنها نشدنی است، می توان در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با سرمایه گذاری کمتر به نتیجه برسد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید برخی طرح های توسعه ای شهرک صنعتی بیرجند در شهرستان خوسف اجرا شود، گفت: شهرستان خوسف آمادگی جذب سرمایه گذاران را دارد.

 

در این جلسه «محمد صالحی»، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف با بیان اینکه پتانسیل های شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار زیاد است، گفت: خور؛ روستای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیاز به زیرساخت، اعتبارات و سرمایه گذار دارد تا از خام فروشی جلوگیری و جهانی شدن آن محقق شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف تصریح کرد: در مجتمع صنایع دستی روستای کوشه با 17 هزار متر مترمربع، 80 واحد به هنرمندان صنایع دستی واگذار می‌شود اما در جهت توسعه و اشتغال باید زیرساخت های این مجتمع که در سطح استان بی نظیر است، محقق شود.

 

صالحی در پایان بافت تاریخی شهر خوسف را موزه زنده طبیعی عنوان کرد و گفت: همچنین مجتمع گردشگری آبگرم لوت می تواند به عنوان مرکز پیشرفته آب درمانی در سطح کشور مطرح شود لذا توجه به زیرساخت های این مجتمع مهم است.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد توسعه خاوران خوسف شهرستان خوسف خراسان جنوبي بیرجند درصد پیشرفت فیزیکی شهرستان خوسف جهت توسعه شهرک صنعتی صنایع دستی رئیس اداره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد