Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دچار سیاست زدگی شدید است گفت: تا زمانی که سیاست‌زدگی را از اقتصاد دور نکنیم مشکلات رفع نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: این که بیان می‌شود اقتصاد ما دولتی و خصولتی است واقعا وجود دارد و به همین دلیل هم مشکل زیادی در اقتصاد به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم‌تر از این مشکل را سیاست زدگی اقتصاد دانست و گفت: همین موضوع سبب می‌شود که آرایش سیاسی کشور هم سیاست‌زده باشد و نتوانیم در عرصه اقتصاد به درستی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست‌زدگی نه تنها در عرصه اقتصاد بلکه در هر عرصه‌ای وارد شود قطعا مشکلات بسیار زیادی را به آن صنعت تحمیل می‌کند و تا زمانی که این سیاست‌زدگی را حذف نکنیم مشکلات ادامه دارد.

قاسمی با بیان اینکه وقتی اقتصاد سیاست‌زده باشد با تغییر دولت‌ها تمام مدیران اقتصادی هم تغییر می‌کنند گفت: این موضوع یکی از بحرانی‌ترین اقداماتی است که در عرصه اقتصاد کشور انجام می‌شود.

قاسمی اقتصاد رانتی را یکی از پیامدهای سیاست زدگی در اقتصاد دانست و تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌های ما نه تنها شفافیت لازم را ندارد بلکه شاخص قابل اندازه‌گیری هم ندارد و قطعا به این صورت نمی‌توان آنگونه که باید و شاید موفقیت کسب کرد.

وزیر پیشین نفت افزود: امروز 97 درصد حقوق بازنشستگان کشور را دولت پرداخت می‌کند و این به معنای آن است که همه این افراد کارکنان دولت هستند و در حال حاضر بدهی سنگین بانکی در این حوزه دارد که چالش وحشتناکی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حرف‌های بسیاری در ارتباط با مسائل مختلف کشور و رفع مشکلات زده شده افزود: دیگر زمان حرف‌های بدون عمل گذشته و نمی‌توان با حرف و وعده بدون عمل مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: ما به ایستگاهی رسیدیم که جز تغییر در مسائل مختلف کشوری راهی نداریم و نیازمند تغییر اساسی در حوزه مدیریتی و اجرایی در کشور هستیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ef8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیاست زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم دهستان دسجرد سفلی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مهم مطرح شده در این جلسه مورد توجه مسئولان استان قزوین دارد و تمامی دستگاه‌های ذیربط به آن اشرافیت دارد.

وی افزود: متأسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت‌هایی از جمله راه به دلیل تأخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه‌های محدود و هزینه‌های بالاتر پرداختن به این مسائل و مشکلات زمان بر است.

اعلایی گفت: البته در کنار تمامی محدودیت‌ها تلاش می‌شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسائل در دستور کار قرار گیرد و سعی می‌شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول و با توجه به امکانات موجود در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد.

کد خبر 6088597

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد