Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:58:09 GMT

ناتو: سامانه‌های جدیدی به ترکیه پیشنهاد داده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۰۷۵۹

ناتو: سامانه‌های جدیدی به ترکیه پیشنهاد داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ائتلاف ناتو) اعلام کرد که برای منصرف کردن ترکیه از خرید سامانه‌های روسی پیشنهادی به این کشور داده است.

رسانه‌های ترکیه چهارشنبه‌شب به  نقل از ناتو گزارش دادند که دبیر کل ناتو گفته است که این ائتلاف به آنکار پیشنهاد داده به‌جای سامانه دفاع موشکی  اس ۴۰۰، از سامانه‌های جدید ناتو استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ینس استولتنبرگ» همچنین کشته شدن ۱۳ شهروند غیرنظامی ترکیه به دست گروهک پ.ک.ک را  محکوم کرد.

ترکیه و آمریکا به عنوان عضو ناتو بیش از دو سال است که بر خرید اس ۴۰۰ به اختلاف رسیده‌اند. واشنگتن در اعتراض به این اقدام، ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ حذف کرده و تحویل این پرنده ‌ها را که قرار بود ۱۰۰ عدد باشد، به تعلیق درآورده است.

دبیر کل ناتو به اوضاع افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که باید تمرکز اصلی در این کشور آغاز فرایند صلح است و طالبان نیز باید دست از خشونت بردارد.

استولتنبرگ که در اولین جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو از زمان رئیس جمهور شدن جو بایدن سخنرنی می‌کرد، ضمن تأکید بر ادامه این ائتلاف در عراق، خروج نیروهای ناتو از افغانستان را مشروط بر اجرای توافق صلح در این کشور دانست.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که مقابله با روسیه و چین به هدفی برای چشم‌انداز راهبردی جدید ناتو تبدیل خواهد شد.

انتهای  پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه ناتو پیمان آتلانتیک شمالی سامانه پاتریوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند