Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ستار هاشمی در نخستین همایش بین المللی آموزش مجازی در بحران کرونا که در شیراز برگزار شد، گفت: در ترم جدید تحصیلی به جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت اهدا می‌شود.

او افزود: دانشجویان و طلاب تا هفتم اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه ictgifts.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و وارد کردن اطلاعات لازم برای دریافت این بسته اینترنتی ثبت نام کنند.

دبیر اجرایی نخستین همایش آموزش مجازی در بحران کرونا نیز گفت: این همایش با حضور صاحب نظران دانشگاهی و مسئولان اجرایی و با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های آموزش الکترونیک برگزار شد.

ثابت محور‌های این همایش یک روزه را نقش نیروی انسانی توانمند در تولید محتوای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌های آموزش مجازی در شرایط کرونا، اخلاق در آموزش مجازی، نوآوری در آموزش الکترونیک و مدیریت آموزش مجازی برشمرد.

او با بیان اینکه از ۱۲۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۷۰ مقاله پذیرفته شد، افزود: این مقالات علاوه بر نمایه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، در قالب سی دی مجموعه مقالات منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش افزود: در این گردهمایی علمی علاوه بر اساتید داخلی، ۲ سخنران از سوئد و مالزی به ارائه تجربیات کشور خود در شرایط کرونا پرداختند.

استاندار فارس هم در این همایش تعطیل نشدن آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس استان همزمان با شیوع کرونا را نتیجه تعامل همه دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: در حال حاضر آموزش دانشجویان در ۱۶۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان و دانش آموزان تمام مدارس فارس به صورت مجازی و آنلاین در حال انجام است.

او بیان کرد: شناسایی و غربالگری به موقع، ایجاد محدودیت‌های پیش از موعد و برنامه ریزی برای تامین نیازمندی‌های درمان از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در این راستا است و قبل از شیوع گسترده بیماری اقدامات خوبی در ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت که وضعیت فارس را نسبت به دیگر استان‌ها بهبود بخشید.

نماینده عالی دولت در استان فارس اغنا مجامع غیر آموزشی و رویداد‌ها فرهنگی و مذهبی در عدم برگزاری فعالیت‌ها را از دیگر اقدامات داوطلبه در کاهش شیوع بیماری عنوان کرد و افزود: استان فارس در اقدامات هماهنگ جز اولین استان‌هایی بود که در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی و درمانی فعالیت‌های خوبی انجام داد و در این راستا افزایش تولید مواد ضد عفونی کننده و تغییر خط تولید ۱۴ واحد تولیدی از جمله این اقدامات است.

رحیمی با تاکید بر لزوم توجه به شرایط کنونی بیماری و کنترل شیوع بیماری گفت: تهدید‌های بیماری کرونا فرصت‌هایی را نیز به همراه داشته است و در این زمینه افزایش سرعت انتقال پیام و کاهش هزینه رفت و آمد و عدم وابستگی به مکان آموزشی از جمله فرصت‌ها به شمار می‌رود.

استاندار فارس اثرات نامعلوم تربیتی، کاهش خلاقیت و افزایش مشکلات خانوادگی و معضلات اجتماعی را از جمله معضلات بروز کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر در عادت‌ها وبسترسازی برای گسترش فضای مجازی از جمله اهداف بلند مدت در این راستا به شمار می‌رود و امیدواریم تا با شناخت نیاز مخاطبان گام‌های موفق تری در آموزش برداشته شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس همایش بین المللی آموزش مجازی بحران کرونا آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو

دریافت 17 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091897

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد