Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن سجودی روز پنجشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار و با اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم در سال جاری حدود ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی و بر مبنای الگوی مدیریت ریسک و تمکین مالیاتی مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه این دستاورد در سایه اجرای پروژه‌های طرح جامع مالیاتی و حرکت نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی به دست آمده است، افزود: رسیدگی تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی به مفهوم هدر دادن منابع و افزایش هزینه‌های وصول مالیات است و از طرفی کشف فرار و تقلب مالیاتی را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اضافه کرد: بنابراین روش جایگزین مشروط سازی رسیدگی‌های مالیاتی به میزان درجه ریسک مودیان و با استناد به اطلاعات قابل اتکا با رعایت اصل اهمیت است که این موضوع منجر به بهبود کیفیت گزارش های حسابرسی، ابراز صادقانه و افزایش تمکین مالیاتی می‌شود.

سجودی یادآور شد: همه نظام‌های مالیاتی با انجام بازی ریسک و تمکین مالیاتی به دنبال کاهش هزینه‌های وصول مالیات، افزایش رضایت مندی مودیان و وصول درآمدهای مالیاتی به صورت واقعی و عادلانه از فعالیت های اقتصادی هستند که این مهم منجر به بهبود تمکین مالیاتی به عنوان شاخص کارآمدی و اثربخشی نظام مالیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: با پذیرش خوداظهاری نزدیک به ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان در مجموع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ۳۰ درصد باقی مانده از اظهارنامه های مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که برای رسیدگی به این ۳۰ درصد نیز دستورالعمل جامع حسابرسی تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه بر مبنای دستورالعمل مذکور اولویت اول ادارات امور مالیاتی، رسیدگی به دفاتر و اسناد و مدارک ابرازی یا به دست آمده و متکی به بانک‌های اطلاعاتی سازمان است،گفت: بنابراین ادارات امور مالیاتی موظفند مادامی که مودیان مالیاتی همکاری لازم را در خصوص نگهداری و ارایه اسناد و مدارک مثبته داشته باشند و امکان حسابرسی بر مبنای یاد شده وجود داشته باشد از اعمال سلیقه و برآوردهای غیرکارشناسی خودداری کرده و اولویت نخست خود را در رسیدگی‌های مالیاتی، اسناد و مدارک قرار دهند.

استان کردستان دارای بیش از ۶۰ هزار مودی مالیاتی است و کمتر از نیم درصد درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور کردستان اظهارنامه‌ مالیاتی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور کردستان اظهارنامه مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کردستان اظهارنامه مالیاتی سنندج اخبار کنکور اظهارنامه های مالیاتی تمکین مالیاتی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی