Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:19:14 GMT

3300 واحد صنفی قم فروش اینترنتی دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۱۸۱۳

3300 واحد صنفی قم فروش اینترنتی دارند

امیرحسین پروان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت بیش از 36 هزار واحد صنفی پروانه دار در قم اظهار کرد: البته تعدادی از واحدهای صنفی هم فاقد پروانه هستند.

وی افزود: از بین حدود 36 هزار واحد صنفی پروانه دار، حدود 21 هزار مورد در زمینه توزیع و خدمات و حدود 15 هزار مورد نیز در زمینه تولیدی و فنی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین به اختصاص تسهیلات مربوط به کرونا در حوزه اصناف اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ ماه، بیش از 57 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل استان به واحدهای صنفی اختصاص یافته و پرداخت شده است.

پروان ادامه داد: این تسهیلات شامل تسهیلات بازسازی و نوسازی، روستایی و عشایری، آسیب دیده از کرونا و مشاغل خانگی به بیش از یک هزار طرح اختصاص یافته و سبب اشتغال زایی برای بیش از 2 هزار و 500 نفر شده است.

وی سپس به موضوع رونق کسب و کار اینترنتی در استان پس از شیوع کرونا توجه داد و اذعان کرد: تاکنون حدود 3 هزار و 300 واحد صنفی استان اقدام به فروش اینترنتی در کنار فروش عادی و مرسوم خود کرده اند که این امر با تلاش اتحادیه ها و صاحبان مشاغل رو به افزایش است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم در عین حال به ضرورت تشدید نظارت بازرسی ها در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار اصناف و اتحادیه ها قرار دارد، ضمن آن که برخی از این بازرسی ها به صورت مشترک با دیگر نهادهای نظارتی انجام خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت حدود 50 اتحادیه صنفی در استان قم خبر داد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت بازرسان این اتحادیه ها نیز به افزایش کمی و کیفی بازرسی و نظارت ها در ماه پایانی سال و همچنین آغاز سال جدید کمک خواهد کرد.

پروان با اشاره به تأکید مدیریت استان بر تأمین کالاهای اساسی در ماه پایانی سال جاری و آغاز سال جدید تصریح کرد: این موضوع در ستادها و کارگروه های مختلف استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف مورد توجه بوده و بر هماهنگی دستگاه های ذیربط تأکید شده است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم سازمان صمت بازرگانی داخلی و توسعه تجارت فروش اینترنتی شیوع کرونا نظارت و بازرسی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از فردا ۹ صبح
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی