Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@17:08:19 GMT

پاسخ یمن به اظهارات جنجالی سفیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۴۶۱

پاسخ یمن به اظهارات جنجالی سفیر انگلیس

«مایکل آرون» سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن اخیرا در سخنانی از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد.

او به شبکه الجزیره گفت که عربستان سعودی هم‌پیمان انگلیس است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد.

بر اسا گزارش «المسیره»، «عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به این اظهارات گفت، سخنان مذکور تأکید می‌کند که شرکت‌های تسلیحاتی غربی موتور پنهان جنگ‌ها در منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به آرون افزود: توقف جنگ‌ها در منطقه به معنای تهدید خزانه شما به خالی شدن است.

تأکید سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن بر عدم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی است که گروههای حقوق بشری سال‌هاست در این کشور خواستار توقف اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دولت سعودی به عنوان کشوری که دست به جنایات ضد بشری در یمن زده است، شده‌اند.

دولت لندن از ماه ژوئن سال گذشته میلادی پس از یک سال وقفه، صادرات سلاح به سعودی‌ها را از سر گرفته است.

وزیر دفاع انگلیس در شهریور ماه گذشته مدعی شده بود که لندن از عربستان سعودی در مقابل «حوثی‌ها» دفاع می‌کند و قصد ندارد که فروش سلاح به این کشور را متوقف کند.

311311

کد خبر 1487582

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یمن انگلیس عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود