Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد مرادی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حوادث گازگرفتگی در مناطق مختلف استان اتفاق افتاد که عوامل اورژانس نیز پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله راهی محل حادثه شده و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، ۲۱ نفر از مسموم شدگان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه هفت نفر از مسموم شدگان که وضعیت بهتری را داشتند از سوی عوامل اورژانس در محل مورد مداوا و درمان قرار گرفته و به بیمارستان انتقال نیافتند، اظهار داشت: وزش باد شدید و استفاده از دودکش‌های نامناسب و غیراستاندارد، عمده علت حوادث گازگرفتگی بود که خوشبختانه با اطلاع دیگر اعضای خانواده و حضور عوامل اورژانس، موضوع ختم به خیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرادی به حادثه گازگرفتگی در شهر ارمغانخانه از توابع شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در این حادثه،  اعضای یک خانواده هفت نفره شامل ۲ نوزاد دختر، یک پسر ۵ ماهه، یک دختر ۵ ساله و سه زن ۲۲ ساله، ۳۲ ساله و ۴۲ ساله که بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شده بودند پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به منظور ادامه درمان به بیمارستان ولیعصر (عج) و آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.

وی افزود: گاز مونوکسیدکربن بدون بو، رنگ و بدون نشانه است و هیچ گونه علائم هشدار دهنده نداشته و به تدریج علایم مسمومیت ایجاد می شود که سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و اختلال تعادل از نشانه های اولیه آن است.

مرادی اظهار داشت: لازم است عموم مردم هنگام استفاده از وسایل گاز سوز، اصول ایمنی را به دقت مراعات کرده و به اتصالات وسایل گازی ازجمله شیلنگ، لوله ها و دودکش ها، توجه جدی داشته باشند تا در دام این قاتل خاموش گرفتار نشوند.

برچسب‌ها سازمان اورژانس زنجان خط حادثه زنجان گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس زنجان خط حادثه زنجان سازمان اورژانس زنجان خط حادثه زنجان گاز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۸۷ نفر با قارچ‌های وحشی خبر داد و گفت: قارچ‌های وحشی انواع مختلفی دارد، بعضی سمی و کُشنده است و بعضی دیگر سمی نیست، در این بین نکته مهم این است که از ظاهر قارچ‌ها مشخص نمی‌شود که که سمی است یا خیر؟ بنابراین افراد باید از مصرف آن خودداری کنند.

حسن نوری ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه قارچ‌های وحشی صنعتی تولید نمی‌شود، اظهار کرد: قارچ‌های وحشی انواع مختلفی دارد، بعضی سمی و کُشنده است و بعضی دیگر سمی نیست، در این بین نکته مهم این است که از ظاهر قارچ‌ها مشخص نمی‌شود که که سمی است یا خیر؟ بنابراین افراد باید از مصرف قارچ‌هایی که در طبیعت روییده خودداری کنند.

وی با اشاره به آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی افزود: تاکنون ۸۷ نفر مسمومیت شدید داشتند، بنابراین مهم است که افراد مراقبت کنند و در طبیعت از قارچ‌های وحشی به عنوان خوراکی استفاده نکنند، همچنین سم قارچ‌های وحشی با گرم‌کردن، پختن و کباب کردن از بین نمی‌رود و لازم است بدانیم که علائم مسمومیت در افراد نیز متفاوت است.

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور گفت: مصرف بدترین نوع قارچ وحشی باعث بروز علائمی از جمله اسهال و استفراغ می‌شود، در مواردی که مصرف قارچ‌های وحشی سبب بروز علائم گوارشی می‌شود، ممکن است علائم در ساعات ابتدایی پس از مصرف بروز کند که در این حالت بیماری خفیف است و سم از دستگاه گوارش وارد بدن نمی‌شود، اما مواردی که افراد پنج ساعت پس از مصرف دچار علائم گوارشی می‌شوند، به احتمال زیاد سم خطرناکی به نام آماتوکسین وارد بدن شده است و باعث آسیب شدید به کبد می‌شود و افراد جان خود را از دست می‌دهند.

نوری ساری خاطرنشان کرد: اگر افراد قارچ را در طبیعت به اشتباه مصرف کردند، در نیم ساعت اول بهترین اقدام این است که استفراغ کنند تا قارچ‌ها از بدن خارج شود و اگر علائم دیگری داشتند، باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه قارچ جادویی بسیار خطرناک است و باعث تشنج و تغییر شخصیت می‌شود، تصریح کرد: این قارچ‌ها باعث توهم و هذیان می‌شود، سقوط از ارتفاع و صدمه به دیگران از تبعات مصرف قارچ جادویی است، مهم است که افراد پس از مصرف به مراکز درمانی مراجعه کنند تا هر چه سریع‌تر اقدامات درمانی لازم برای فرد انجام شود.

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: افراد اگر پس از مصرف قارچ آمانیتا که حاوی سم آماتوکسین است، فوری درمان شوند، مسمومیت کبدی کاهش می‌یابد، اما به طور کامل از بین نمی‌رود، البته اگر درمان به خوبی و به موقع انجام شود، عوارض کمتری بیمار را درگیر خواهد کرد.

نوری ساری گفت: بعضی قارچ‌های توهم‌زا، سمیت کبدی و گوارشی نیز دارد و با علائم گوارشی همراه است و کبد را نیز درگیر می‌کند، در بعضی انواع قارچ‌ها، پس از مصرف قارچ‌ها افراد تعریق، آبریزش بینی و افزایش خلط را تجربه می‌کنند، این علائم بیشتر با مصرف قارچ موسکارینی در افراد بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت مصرف قارچ موسکارینی اگر به موقع به مراکز درمانی مراجعه شود، درمان موفقیت‌آمیز است و نمونه دیگری از قارچ‌ها علائمی از جمله برافروختگی، افزایش ضربان قلب، تب بالا و هایپرترمی و علائم گرمازدگی شدید را سبب می‌شود، البته گستره قارچ‌های وحشی بسیار متنوع است و توصیه می‌شود که افراد به هیچ وجه از قارچ‌های وحشی استفاده نکنند.

کد خبر 751603

دیگر خبرها

  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • مرگ راکب ۱۵ ساله موتورسیکلت در اثر واژگونی در شهر تلخاب
  • انحراف پراید در آزادراه خلیج فارس با ۲ فوتی و ۴ مصدوم
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران