Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌گوید: «اگر تحقیق کنید متوجه می‌شویدکه تعداد زیادی از جوانان هم‌محله‌ای که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، مدت‌هاست که به دنبال شغل مناسب و فرصتی هستند تا بتوانند به شهروندان خدمت کنند.»
دبیر شورایاری محله خلیج‌فارس جنوبی در ادامه از زحمات والدین برای تربیت و بزرگ کردن فرزندان صحبت می‌کند و می‌گوید: «در محله‌مان خانواده‌هایی را می‌شناسم که گرچه شرایط اقتصادی مناسبی نداشتند، اما مانع ادامه تحصیل فرزندان‌شان نشدند و زحمت و دشواری را به جان خریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز که بچه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند بسیار نگرانند که فرزندان‌شان بیکار بمانند وشغلی برایشان پیدا نشود.»
موسوی برای کاهش نرخ بیکاری در محله‌ها پیشنهادی مطرح می‌کند و می‌گوید: «در محدوده منطقه ۱۸، صنایع کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها و شرکت‌ها ی بسیاری وجود دارد که مدیران آنها می‌توانند در زمان جذب نیروهای جدید از جوانان جویای کار بومی و محلی استفاده کنند. تجربه چندین ساله نشان داده که کمتر از ۱۰‌درصد افرادی که جذب این واحدهای تولیدی و صنعتی شده‌اند از ساکنان منطقه ۱۸ و ۹۰‌درصد باقیمانده از مناطق دیگر و حتی کرج و اسلامشهر و چهاردانگه هستند. به نظر من شهرداری می‌تواند در عوض دریافت بخشی از مالیات از این شرکت‌ها و کارخانه‌ها آنها را مکلف و موظف کند تا سهمیه ثابت و ویژه‌ای برای استخدام جوانان تحصیلکرده و بیکار منطقه ۱۸ در نظر بگیرند.»
 دبیر شورایاری محله خلیج‌فارس جنوبی تأکید می‌کند که بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هاست. اگر جوانان کسب و کار مناسبی داشته باشند به آینده امیدوارتر می‌شوند و می‌توانند زندگی تشکیل دهند و بار مسئولیت خانواده را بر دوش بگیرند، اما وقتی که بیکار باشند امکان بیراهه رفتن آنها و آسیب رساندن به خود و دیگران وجود دارد.»

کد خبر 585333 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو محله همشهری محله بیکاری - ایران منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو محله همشهری محله بیکاری ایران منطقه ۱۸ منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس

ناصر رضایی گفت: شهرک مورد نظر در راستای قانون جهش تولید مسکن و برای اسکان ۲۹ هزار نفر طراحی شده است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: حدود ۹ هزار واحد مسکونی اعم از یک طبقه دو طبقه و ویلایی در این شهرک طراحی شده است.

او بیان کرد: این شهرک با رویکرد خودکفایی و چند عملکردی گردشگری، سکونتگاهی، صنعتی و آموزش عالی تصویب شده است.

رضایی یادآور شد: این شهرک شامل ۶ محله است که هر محله مرکز خدماتی خاص خود را دارد و اجتماع محور طراحی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم