Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی اکبری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ‌‏۲۲۸هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و بیشترین تولید به میزان ۲۵۱تن و ۲۰۰کیلوگرم  ‏مربوط به گیاهان سماق، گل‌گاوزبان، گل‌ختمی، کالاندولا، بیدمشک، آویشن، زیره و گالگا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری بیان کرد: همچنین گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران با تولید ۱۹۶کیلوگرم و سطح زیر ‏کشت ۹۱هکتار و ۸۰۰۰متر مربع و گل محمدی با تولید ۸۰تن و سطح زیر کشت ۹۴ هکتار و ۹۰۰۰متر مربع از جمله ‏گیاهان دارویی تولید شده در مزارع کشاورزی استان است.‏

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: استان  قزوین به لحاظ دارا بودن مناطق مستعد و اقلیم‌های مختلف از گرم ‏و خشک تا مدیترانه‌ای، قابلیت کشت انواع مختلف گیاهان دارویی را دارد.‏

او به اهمیت کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و ‏گفت: ایجاد اشتغال و کمک به معیشت کشاورزان، اثرات مفید زیست محیطی با توجه به کم آب ‏بر بودن کشت آن‌ها، کمک به اقتصاد کشور از طریق صادرات گیاهان  دارویی، توسعه صنایع ‏جانبی وابسته مانند تولید داروهای گیاهی، صنایع عطر و ادکلن و صنایع آرایشی بهداشتی از ‏مهمترین مزایای کشت گیاهان دارویی است. از این رو، توسعه کشت گیاهان دارویی در ‏دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.‏

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آموزش بهره برداران را به منظور کشت و توسعه گیاهان  دارویی، کمک و حمایت یارانه‌ایی ‏به جهت توسعه کشت و همچنین بسترسازی مناسب به منظور ایجاد بازار خرید را جزو مهمترین ‏حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان از بهره برداران برای کشت گیاهان دارویی ذکر کرد.‏

46

کد خبر 1487625

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کشت گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس