Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در پی زلزله سی‌سخت ۶ استان در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: تخریب‌ها عمدتا دیوار و ریزش سقف کمتر بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری در خصوص پیرامون زمین لرزه 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد (منطقه سی سخت)، اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه تا ساعت 4 صبح بامداد نیروهای هلال احمر در تاریکی شب عملیات سنگینی را انجام دادند و طبق ارزیابی نیروهای اعزامی به محل حادثه، 121 روستا در گیر حادثه و زلزله شدند.

وی خانه‌های هلال در مناطق روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این خانه‌ها آموزش‌های امدادی انجام می‌شود و در حوادث روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود و اگر آموزش به روستاییان داده شود میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و سرعت عملیات امدادگران و رسیدگی بیشتر انجام می شود.

قوسیان با اشاره به اینکه 14 هزار نفر تحت تأثیر حادثه زمین لرزه هستند، ادامه داد: خوشبختانه در حادثه شب گذشته تاکنون تلفاتی نداشته‌ایم و در استان اصفهان به دلیل فرار شهروندان در 5 روستا تعداد 26 نفر مصدوم و در استان کهکیلویه و بویر احمد تعداد 44 نفر مجروح شدند که همگی آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

آماده‌باش کامل هلال احمر 6 استان برای کمک به زلزله‌زدگان کهگیلویه و بویراحمد زلزله 4.1 ریشتری "بندر خمیر" را لرزاند زلزله کهگیلویه و بویراحمد|گسل دنا دلیل وقوع زلزله 5.6 ریشتری زلزله در کهگیلویه و بویراحمد/ آغاز عملیات بازگشایی راه‌های مسدود شده

وی با بیان اینکه 6 استان در آماده باش کامل قرار دارند، عنوان کرد: تخریب‌ها عمدتاً دیوار و ریزش سقف کمتر بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تخریب بناها در شهرستان سی سخت و روستاهای اطراف بین 20 تا 40 درصد برآورد شده است و برای اسکان اضطراری هموطنان متأثر از زمین لرزه علاوه بر تجهیزات امدادی موجود در استان در همان ساعات اولیه 2 اردوگاه برپا شد اما مراجعه‌ای برای اسکان نداشتیم.

قوسیان با اشاره به معین بودن استان فارس، تصریح کرد: صبح امروز دو کامیون چادر به محل حادثه ارسال و خودروی ارتباطات برای پوشش خبری به منطقه سی سخت اعزام و مستقر شده است همچنین در حال بارگیری 500 چادر و نایلون هستیم.

وی اظهار کرد: نیروهای امدادی هلال احمر استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

قوسیان از بهره‌برداری از 3 انبار امدادی در شهرستان های فارس و افتتاح یک پایگاه امدادی خبر داد و بیان کرد: روز گذشته انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان مُهر با زیربنای 720 متر مربع و با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی افتتاح شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: این مجموعه پشتیبان منطقه صنعتی عسلویه استان بوشهر است و در آینده نزدیک تجهیز خواهد شد و به عنوان یک انبار پشتیبان در منطقه جنوب استان فارس مورداستفاده عملیاتی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین امروز به صورت همزمان 135 خانه هلال و مرکز جامع توانبخشی و درمانگاه هلال احمر فارس با زیربنای 2200 متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آماده باش کامل قرار دارند دبیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:دیروز عصر گزارشی مبنی بر برخورد ۲خودرو پراید در کیلومتر ۶۲ آزاد راه قزوین - زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم به صورت سرپایی مداوا شد  و ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت