Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی مهاباد که با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی انجام شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود زمین و اشباع واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کشور، زمین هایی که در این شهرک‌های صنعتی واگذار شده ولی چندین سال است اقدامی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در آنها انجام نشده، شناسایی و در چارچوب قانون به مزایده گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف کشور را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کشور از رشد قابل توجهی برخوردار شده و با وجود تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به رشد صنعتی قابل قبولی در کشور دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توازن در سرمایه‌گذاری بین مناطق مختلف کشور و توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: پیش از این زمین مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ۵۰۰ متر بود ولی با حذف این شیوه نامه، شرکت های دانش بنیان حتی در سوله ای ۲۰ متری نیز خواهند توانست به فعالیت بپردازند.

رسولیان، آذربایجان غربی را یکی از استان های با پتانسیل خوب در توسعه صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: مرزی بودن یکی از مهمترین پتانسیل های این استان است که با داشتن سرمایه گذاران توانمند می تواند در امر صادرات آن را به یکی از استان های پیشرو در کشور تبدیل سازد.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر یک روزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مهاباد وی و هیات همراه از یک واحد تولید مبلمان و شرکت تولید فرآورده های لبنی در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

در جریان این سفر مشکلات شهرک صنعتی مهاباد از جمله کمبود زمین و مشکل دفع فاضلاب آن مورد بررسی قرار گرفت که معاون وزیر نسبت به اضافه شدن ۴۵ هکتار زمین به این شهرک، ایجاد ناحیه صنعتی در بخش خلیفان، تامین آب مورد نیاز آن و تامین بخشی از اعتبار لازم برای ایجاد سامانه تصفیه خانه شماره ۲ شهرک صنعتی مهاباد قول مساعد داد.   

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفری ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی استان بازدید خواهد کرد. 

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود. 

برچسب‌ها زمین مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی شهرک صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت زمین مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی شهرک صنعتی اخبار کنکور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد