Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار رستم قاسمی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری در اصفهان گفت: از ابتدا به استناد سخن امام (ره) بر مبنای «ما می‌توانیم» سعی کردیم طرح‌هایی باورنکردنی برای دیگران را به عرصه حضور رسانیم.

او ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس سعی کردیم کار‌هایی بزرگ را در کشور انجام دهیم هرچند که بسیاری از افراد تصور می‌کردند که انجام چنین کار‌هایی نشدنی است، اما کشور نیازمند بازسازی بود تا این طلسم شکسته شود و همگان بدانند که کار‌های بزرگ را ایرانیان می‌توانند انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: هدف اصلی ما در بازسازی کشور این مهم بود که ایرانیان استعداد و توانایی لازم را دارند که پس از جنگ کشور را بازسازی کنند و به روز‌های اوج برسانند.

او اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف مانند حوزه سد سازی می‌توانیم سد کرخه را بعنوان بزرگترین سد منطقه نام ببریم که ساخته شد و پس از آن بیش از ۱۰۰ سد در کشور ساخته شده و طلسم اینکه سدسازی توسط ایرانیان انجام نشدنی است شکسته شود.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حوزه آب رسانی، کار‌های بزرگی در کشور صورت گرفت علی رغم اینکه فقط بعضی از کشور‌های خاص در این حوزه دانش کافی را داشتند، اما بیست و چهار میلیارد متر مکعب آب در کشور داشته و داریم که حدود هشت میلیارد مکعب آب به خارج از کشور می‌رفت که با طرح بزرگی در این حوزه از خروج آب از کشور جلوگیری کردیم و آب رسانی به اکثر استان‌های کشور انجام شد.

قاسمی بیان کرد: در حوزه‌های مختلف کشور در صنایع فولاد، مس یا ساخت بنادر بزرگ دریایی کشور فعال بوده ایم بعنوان مثال وقتی جنگ تمام شد بزرگترین بندری که در کشور ساخته شده بندری است در شهر عسلویه برای صادرات پارس جنوبی که چهارمین بندر بزرگ دنیاست که کار پیچیده‌ای بوده و هست، اما این کار ساخته شده و پروژه‌ای مانند تکمیل بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.

او عنوان کرد: با توجه به انجام کار‌های زیرساختی، هدف اصلی ما این بود که برای کشور باور ایجاد کنیم که در زمینه‌های ساخت و ساز و زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های صنعت، معدن، نفت و گاز و ... را فعال کنیم و کسی در کشور در حال حاضر وجود ندارد که به انجام این فعالیت‌ها توسط ایرانیان شک و شبه داشته باشد.

مقابله ایران با تحریم‌های به ظاهر فلج کننده

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که به قول رییس جمهور آمریکا تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال شد، دستور داده شد که من به صنعت نفت بروم، اما نباید فراموش کرد که دوره سختی بود چرا که برای نخستین بار بعد از صد سال که نفت داشتیم با شرایط تحریمی سختی مواجه بودیم و آمریکاییان منتظر بودند که با اعمال این تحریم‌ها از جمله تحریم بازار نفت و بانک مرکزی اقتصاد ایران را فلج کنند.

قاسمی ادامه داد:، اما با همه این شرایط آمریکاییان اعتراف کردند که تحریم‌ها بر ایران اثر نگذاشته است، با شروع تحریم‌ها واردات بنزین را داشتیم از طرفی بسیاری از تجهیزاتی که برای گازرسانی به استان‌ها را نیاز داشتیم از خارج وارد می‌شد، اما خوشبختانه با اینکه روز‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، اما از تحریم‌ها عبور کردیم و اتفاقات بزرگی را صنعت گران صنعت نفت رقم زدند.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ فرد خارجی و شرکت‌ها جی در صنعت نفت حضور ندارد، در توسعه صنعت نفت که یکی از اهداف مهم مقابله با تحریم بود، چند مورد مهم اتفاق افتاد نخست در تامین بنزین که از چالش‌های جدی کشور بود که با دو راه حل از این چالش گذر کردیم اولا جایگزین کردن گاز به جای نفت و سپس همه پالایشگاه‌های کشور بدون استثنا طرح توسعه خود را سرعت دادند و جز پالایشگاه اصفهان و بندرعباس که نیمه کاره ماننده بود از لحاظ کمی و کیفی خود را توسعه دادند.

این خبر درحال تکمیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون اقتصادی سپاه پاسداران بازسازی کشور تحریم های آمریکا صنعت نفت اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صنعت نفت ساخته شد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران