Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: تراز تجاری ۲.۵ میلیارد دلار، منفی است؛ بنابراین باید تلاشمان بازگشت به شرایط گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دوران بسیار سختی اقتصاد کشور را اداره می‌کنیم؛ اما مسیر حرکت با وجود تمامی هزینه‌ها استمرار دارد.

پورابراهیمی گفت: روز‌های دشواری در سال ۹۶ و ۹۷ داشتیم و هجمه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها به راه انداختند و به صورت رسمی اعلام کردند که در این سال پایان نظام جمهوری اسلامی است و جشن کریسمس را در ایران می‌گیریم.

او افزود: آمریکایی‌ها نسبت به اقتدار نظام جمهوری اسلامی جسارت کردند و با وجود همه کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه برخی کشور‌ها، خوشبختانه مسیر حرکت  در ایران همچنان استمرار دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با وجود تمام اقدامات خصمانه دشمن، حجم تجارت، واردات و صادرات ما متوقف نشد و پیش بینی می‌شود که سال آینده روند توسعه در کنار یک دولت توانمند مسیر اقتصاد را مطلوب‌تر کند.

او تصریح کرد: اصلاح قانون اتاق بازرگانی، پس از چند دهه در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شد و در این زمینه با هماهنگی دولت، ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه اقدامات صادراتی را تنظیم می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد تجارت ما با ۱۲ کشور اصلی است که این امر مناسب نیست و در ۸ کشور تکلیف رایزن بازرگانی مشخص نشده است و وزیر صمت از فعال نبودن رایزنان ما گلایه داشت؛ زیرا دیپلماسی باید در خدمت بازرگانی باشد که این فرآیند می‌تواند خلا اقتصادی موجود را جبران کند.

او  با اشاره به اینکه باید رایزنان بازرگانی از توانمندی و حمایت برخوردار باشند و  تاجر ما در خارج از کشور بداند باید به چه کسی متوصل شود؛ گفت: در ۲ موضوع با اتاق بازرگانی و صمت توافق کردیم و آمادگی داریم در کمیسیون اقتصادی اعلام آمادگی کنیم تمام اقدامات مورد نیاز در توسعه ظرفیت بازرگانی را در اصلاح قانون اتاق بازرگانی قرار دهیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه‌ای باید توجه به رویکرد صادرات محور باشد و در این زمینه تا پایان اسفندماه، ۷ رایزن بازرگانی کار خور را آغاز می‌کنند.

او گفت: فعالیت وزارت امور خارجه در استان کرمان از سال ۹۵، امکان ورود اتباع خارجی را عملیاتی کرده است. 

پور ابراهیمی ادامه داد: انتظار ما از اتاق بازرگانی این است که زیرساختی را که فراهم شده و در آن کرمان قطب صادرات کشور است، دنبال کند که لازمه تحقق آن این است که مسیر توسعه صادرات را تمام بخش‌ها به صورت همزمان جلو ببرند.

او  با بیان اینکه امروز کنستانتره و فولاد با ظرفیت یک و ۲ میلیون تن بهره برداری می‌شود، گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تقریبا تمام شده است و پس از تکمیل لایحه بودجه تا پایان سال، اصلاحیه قانون مالیات نیز در صحن علنی قرائت می‌شود که در آن موضوع اصلی، حمایت از فعالان اقتصادی است. 

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صادرات کالا کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی اصلاح قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز میرکریمی عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه‌های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می‌کند، گفت: مهم‌ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه‌هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال ۱۳۹۷ در حد ۲۶۰ میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال ۱۳۹۸ صادرات کشورمان به بالای ۴۰۰ میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از ۵۰۰ میلیون دلار هم عبور کرد و الان به یک میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه‌های ترجیحی با ۵۰ درصد و ۷۵ درصد تخفیف اعمال شده و لیست‌ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده در پارلمان‌های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می‌دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت‌ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی‌ها و کامیون‌های جدید اضافه می‌شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می‌دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون‌ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت‌ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در مصاحبه با ردایو بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی‌گردد.

میرکریمی در مورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین‌های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های سوبسیدی را ضروری دانست و اظهار کرد: بدون بازاریابی و تبلیغات و هزینه نمی‌توان به هیچ بازاری ورود کرد و لذا دولت باید در هزینه‌ها کمک کند و به ویژه برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در مسکو یارانه بپردازد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه جذب توریست‌های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت مؤثر عنوان کرد و گفت: توریست‌های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

کد خبر 6095513

دیگر خبرها

  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است