Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:24:31 GMT

احداث تالار مرکزی سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۵۴۳۱

احداث تالار مرکزی سمنان آغاز شد

مجتمع فرهنگ و هنری(تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و شامل ۶ طبقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرنگی و هنری  (تالار مرکزی) سمنان در ضلع جنوبی پارک کومش ابراز داشت: احداث تالار مرکزی سمنان از مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهوری در سال ۹۵ به استان سمنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشید فلاح افزود: مجمتع فرهنگی و هنری سمنان شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: گام اول این طرح، احداث سالن اجتماعات بزرگ به منظور برگزاری کنسرت‌های موسیقی است زیرا در استان سمنان سالن مناسبی با این کاربرد وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۵ میلیارد ریال در سال ۹۸ به منظور طراحی این تالار و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز امسال برای احداث آن به استان سمنان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل طراحی و مناقصه اجرای این تالار برگزار شده بیان کرد: طراحی و نظارت بر اجرای این تالار بر عهده یک شرکت پیمانکاری پایه یک و دارای رتبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه مجتمع‌های فرهنگی و هنری مهمانخانه‌های یک شهر هستند و لازم است بهترین طراحی و ساخت را داشته باشند، تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان توجه و حساسیت زیادی بر اجرای شایسته این طرح دارد.

فلاح با بیان اینکه احداث تالار مرکزی سمنان یک مطالبه مردمی است که با تاخیر مواجه شد افزود: بعد از چند سال تاخیر، اجرای این طرح با پیگیری‌های جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حاشیه این آیین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده برای احداث تالار مرکزی سمنان را در سال ۹۸ یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد که لازم است در سال جدید به روزرسانی شود.

وی همچنین زمان افتتاح این تالار و اجرای سریعتر آن را وابسته به سرعت تامین اعتبار مورد نیاز دانست و گفت: تلاش این اداره کل بر این است که گام اول مجتمع فرهنگی و هنری سمنان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان احداث تالار مرکزی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود