Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:40:00 GMT

اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۳۲۱

اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری سمنان (تالار مرکزی) اظهار کرد: دولت توجه جدی به اجرای پروژه‌های فرهنگی و حمایت از جامعه فرهنگی و هنری در استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه سمنان، استانی فرهنگی است و این دیار اندیشمندان و مراجع بزرگ و بنامی دارد، افزود: افتخار بزرگی است که پیش کنگره نکوداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی را در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده در شهرستان شاهرود برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کنگره ملی آیت‌الله حاج سیدمحمود حسینی شاهرودی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در حوزه هنر، هنرمندان خوب و بزرگ و صاحب نامی از استان سمنان معرفی شدند و آثار فاخر آقای میرباقری بر کسی پوشیده نیست.

آشناگر گفت: تلاش ما باید این باشد تا هم از مفاخر تجلیل کنیم و هم نمادهای فرهنگی استان را تا جایی که می‌توانیم احیا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت توجه جدی به اجرای طرح‌های فرهنگی در استان سمنان دارد، عنوان کرد: اعتبارات خوبی با دستور رئیس‌جمهور برای ساخت مصلی سمنان پرداخت شد و در حال حاضر تا اتمام طرح به‌صورت ۱۰۰ درصدی، می‌توان نماز را در این مکان پرفضیلت اقامه کرد.

استاندار سمنان گفت: آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت پرداخت ۱۵ میلیارد تومان دیگر به‌صورت نقدی، این طرح تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

آشناگر اظهار کرد: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این طرح پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و باوجود اینکه چند ماهی است که از شروع این طرح می‌گذرد اما روند ساخت این طرح خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: در کنار دیگر طرح‌های مهم استان مانند انتقال آب خزر، به‌صورت هفتگی گزارش روند ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان دریافت و به رئیس‌جمهور گزارش می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه رئیس‌جمهور، ظرفیت بسیار خوب برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در سال‌های گذشته بودند و هستند، افزود: در دو ماه گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با دستور ایشان به استان سمنان ابلاغ شد.

آشناگر خاطرنشان کرد: طرح مجتمع فرهنگی و هنری سمنان (تالار مرکزی) در سال‌های گذشته معطل ماند و با دستور رئیس‌جمهور، ۱۵ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به این طرح تخصیص یافت.

وی افزود: اعتبار تالار مرکزی سمنان به‌سرعت جذب شود و این طرح مطالبه مردمی است و باید هنرمندان هنرهای خودشان را در این مکان به مردم استان سمنان معرفی کنند.

استاندار سمنان گفت: باغ موزه دفاع مقدس یک طرح بسیار ارزنده فرهنگی و اعتقادی است و سمنان در کنار استان‌های معدود دیگر از طرح‌های از این دست برخوردار است.

وی با بیان اینکه درصدد تأمین اعتبار برای تکمیل استادیوم ورزشی شاهرود و دامغان هستیم تا در آینده برای تکمیل این طرح اقدام شود، افزود: از تلاش‌های مسؤولان و مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد که برای آغاز عملیات اجرایی این طرح تلاش کردند قدردانی می‌شود.

آشناگر گفت: از تلاش‌های اعضای شورای شهر و شهردار و معاونت عمرانی استانداری سمنان برای آغاز عملیات اجرایی این طرح قدردانی می‌شود.

احداث تالار مرکزی سمنان طبق استانداردهای روز

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه برای آغاز عملیات ساختمانی این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال با مساعدت رئیس‌جمهور اختصاص یافته است، افزود: این مجتمع مشتمل بر فضاهای آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه، خدماتی و ... است.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع شامل یک سالن بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر ویژه برنامه‌های فرهنگی و کنسرت، دو سالن تئاتر ۵۰ نفره، سه سالن سینما با ظرفیت‌های ۱۴۰ و ۷۵ نفره است که در قالب شش طبقه چهار طبقه روی زمین و دو طبقه زیر زمین احداث می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: در طراحی پروژه مجتمع فرهنگی هنری سمنان از بافت فرهنگی و سنتی استفاده شده و تلاش بر این است تا برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فضاهای مناسب و با ویژگی‌ها و استانداردهای روز احداث و به بهره‌برداری برسد.

فلاح با تأکید بر اینکه این پروژه از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به سمنان بوده است، تأکید کرد: ساخت این مجتمع همواره به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و اهالی فرهنگ و هنر بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت ساخت این مجتمع در سفر دوم ریاست جمهوری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تحقق این امر داشته‌اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدامات خوبی برای تأمین بخشی از اعتبارات اجرای این طرح انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان با توجه به نیاز اهالی فرهنگ و هنر این خطه به داشتن فضایی تخصصی و مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری ضروری است.

به گزارش فارس، در مراسم کلنگ زنی این پروژه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، فرماندار سمنان، اعضای شورای شهر و شهردار سمنان و جمعی از مسؤولان و مدیران فرهنگی و اجرایی استان سمنان نیز حضور داشتند.

این مجتمع در زمینی به وسعت یک هکتار و با زیربنای بیش از ۱۵ هزار مترمربع در ضلع جنوبی پارک کومش واقع در پشت بیمارستان سینا احداث می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/ی/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان فرهنگ هنر رئیس جمهور علیرضا آشناگر استاندار سمنان تالار مرکزی سمنان فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار مرکزی سمنان استاندار سمنان میلیارد تومان فرهنگی و هنری مجتمع فرهنگی استان سمنان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی

استاندار مرکزی از توسعه فعالیت های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور (عفاف و حجاب) استان مرکزی گفت: ویژگی متمایز انسان با سایر موجودات قوه تفکر و تعقل است، انسان موجودی متفکر و اندیشمند است که باقی موجودات زنده از این قدت برخوردار نیستند بنابراین اجبار و الزام در دین‌داری و قدرت انتخاب انسان نیز ناظر بر قوه تخیل است، بنابراین اسلام آمده است که قوه تفکر انسان را تقویت کند و طلای ناب را از آهن زنگار گرفته تشخیص دهد.

وی افزود: به فرموده شهید مطهری در اسلام مفمومی عمیق به عنوان آزادی عمل وجود ندارد بلکه به آنچه اعتقاد داریم آزادی تفکر و اندیشه است. بنابراین عقیده مبتنی بر تفکر مورد احترام است در غیر اینصورت پذیرفته نیست. اسلام و دین با عقیده‌ای که مبتنی بر احساسات بی پایه و تقلید باشد مقابله و مبارزه می‌کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ویژگی متمایز دیگر انسان در حیات فرهنگی است. انسان بر خلاف حیوان سلوک فرهنگی دارد و بخشی از زندگی انسان بر اساس فرهنگ است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. دشمن نیز ویژگی فرهنگی را مورد هدف قرار داده که حیات فرهنگی را منهدم کنند و قدرت تفکر انسان را سلب کند، هدف دیگر دشمن از دنبال کردن برابری حق زنان و مردان نیز منفعت اقتصادی و استفاده از افراد در جهت استفاده از منافع اقتصادی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: حیات فرهنگی ویژگی ممیزه انسان با حیوان است، حیات فرهنگی مولفه‌های متعددی دارد؛ یکی از آن پوشش و عفاف و حجاب است که موجب تمایز بین انسان و حیوان می‌شود. بی‌حجابی در یک نگاه، مقوله اعتقادی است و مردم باید برای مقوله عفاف و حجاب نگاه اعتقادی قائل شوند. لازمه آن برنامه و کار ویژه صحیح است چراکه این موضوع سال‌ها مورد غفلت واقع شد و یک دوره طولانی با حجاب مبارزه شد و چادر و حجاب از سر زنان کشیدند اما الان شرایط کشور متفاوت است و با بی حجابی قطعا مقابله خواهد شد.

وی ادامه داد: سلطه رسانه غرب در لایه نخست سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده  که یکی از تأثیرات آن در موضوع عفاف و حجاب است، ما هر عقید‌ه‌ای را آزاد نمی‌دانیم، دین در نگاه اعتقادی به عنوان عقیده اجباربردار نیست و هیچ عقدیه‌ای را نمی‌توان به فردی تحمیل کرد مگر اینکه خود فرد به آن دست پیدا کند اما برای تغییر عقیده باید کار ویژه صورت گیرد. یکی از مسائل مهم و مورد هدف، این است که استحکام بنیان خانوده با بحث بی‌حجابی به شدت مورد تهدید است چراکه بی حجابی و برهنگی حد و مرز ندارد بنابراین برای استحکام بنیان موثر در پیشرفت اجتماعی باید تلاش مظاعف انجام شود.
 
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از بی‌حجابان دشمن نظام و انقلاب نیستند بلکه غفلت عمیقی آنها را برگرفته و اگر از غفلت خارج شوند مسیر درست را پیش خواهند گرفت. پلیس مطلقا باید از ایجاد هرگونه دو قطبی بی‌حجابی و باحجابی در جامعه پرهیز کنند و اجازه ندهیم این دو قطبی شکل گیرد و ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود