Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:03:28 GMT

تندباد به ۳۰ خانوار عشایری ایلام خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۵۱۷

تندباد به ۳۰ خانوار عشایری ایلام خسارت وارد کرد

فرشاد یاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده خسارت ها به سیاه چادرهای این خانوارها وارد که دچار پارگی جزئی تا شدید شده است.

وی افزود: عشایر ساکن در شهرستان های چوار، ایوان، ملکشاهی، دره شهر و آبدانان خسارت دیده اند که حجم خسارت ها به عشایر مناطق چوار و بولی بیشتر از دیگر نقاط برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمی یادآور شد: البته پایش تمام کانون های استقرار عشایر برای بررسی بروز خسارت های احتمالی هنوز ادامه دارد.

وی گفت: از دیروز تاکنون تیم هایی از هلال احمر، مدیریت بحران و امور عشایر با همکاری فرمانداری این شهرستان ها خدماتی نظیر اهدای چادر به خانوارهایی که سیاه چادرهایشان آسیب جدی دیده بود و قابل سکونت نبود، پتو، آب آشامیدنی و مواد غذایی به وضعیت عشایر آسیب دیده رسیدگی کردند و این روند با حضور این تیم ها در مناطق عشایری کماکان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هیچ گونه آسیب جانی و مالی خاصی به عشایر استان وارد نشده و به احشام عشایر نیز هیچ گونه خسارتی نرسیده است.

وی افزود: همچنین تعدادی از ایل راه های عشایری که از استحکام مناسبی برخوردار نیستند نیز به علت بارندگی ها و تندباد خسارت دیده اند و کارشناسان در حال برررسی و برآورد میزان اولیه خسارت ها به خانواده های عشایر و ایل راه ها هستند.

طبق سرشماری سال جاری مرکز آمار ایران از جمعیت عشایر کوچرو، تعداد خانوارهای عشایر استان ایلام از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار به ۱۰ هزار و ۴۸۳ خانوار افزایش یافته است.

جمعیت دام عشایر استان ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

برچسب‌ها زندگی عشایری ایلام خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ایلام خسارت مالی زندگی عشایری ایلام خسارت مالی اخبار کنکور خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است