Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار پاکسازی کامل منطقه آلبلاغ از حضور برداشت کنندگان غیر مجاز با حضور نیروی های یگان ویژه  استان و ۷۰ نفر از نیروهای شرکت حفاظتی ایمیدرو امروز در این منطقه انجام شد.

وی افزود: شرکت حفاظتی که برای حفاظت از معدن آلبلاغ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران قرارداد بسته است از فردا  جمعه در این منطقه مستقر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انعقاد قرارداد میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با یک شرکت حفاظتی برای حفاظت از معدن سرب و روی آلبلاغ ۲۳دی ماه گذشته در شهرستان اسفراین انجام و قرار شد  شرکت منتخب یک هفته پس از انعقاد قرارداد با به کارگیری نیرو های مورد نیاز کار حفاظت از معدن  آلبلاغ را آغاز کند.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت افزود: مقاومت برداشت کنندگان غیرمجاز برای ترک محل و برخی مسائل اجتماعی در این حوزه، استقرار شرکت حفاظتی ایمیدرو را که قرار بود که یک هفته بعد از انعقاد قرارداد انجام شود به تعویق انداخت.

رضازاده پاکسازی این دوره در منطقه آلبلاغ را متفاوت از قبل ذکر کرد و گفت: در دوره های گذشته پاکسازی منطقه با حضور نیرو های انتظامی و دستگاه مرتبط انجام می شد اما چون حفاظتی در پس این پاکسازی نبود دوباره این‌منطقه شاهد حضور برداشت کنندگان غیر مجاز می شد اما این بار پس از پاکسازی منطقه آلبلاغ شرکت حفاظتی مستقر می شود و کار حفاظت از منطقه را آغاز می کند.

وی گفت:  اکتشاف مقدماتی در معدن آلبلاغ انجام شده است و بعد از استقرار شرکت حفاظتی ایمیدرو، کار اکتشاف نیمه تفصیلی و تفصیلی برای تشخیص میزان ذخایر این معدن نیز انجام می شود.

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین که در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد که از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده می شوند، گرفته است.  
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.      

 

برچسب‌ها اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت اسفراین ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی اخبار کنکور شرکت حفاظتی ایمیدرو برداشت کنندگان معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد