Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروش واقعی نفت در بودجه ۱۴۰۰، لازمه مهار کرونا در دنیا توزیع عادلانه واکسن، دستورات رئیس جمهور برای تسریع در امدادسانی به زلزله زدگان کهگیلویه و بویر احمد، بررسی تبصره های بودجه به پایان رسید برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، فروش واقعی نفت در بودجه ۱۴۰۰، لازمه مهار کرونا در دنیا توزیع عادلانه واکسن، دستورات رئیس جمهور برای تسریع در امدادسانی به زلزله زدگان کهگیلویه و بویر احمد،  بررسی تبصره های بودجه به پایان رسید از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۳۰ بهمن اسفند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فروند جنگنده میراژ بازآماد شد

به همت متخصصان و کارشناسان جوان، زبده و متعهد پایگاه شهید حبیبی زهام مشهد، یک فروند جنگنده میراژ بازآماد شد و به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازگشت.

امیر سرتیپ دوم مصطفوی فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی با اعلام این خبر گفت: این هواپیما یکی از پیشرفتهترین هواپیما‌های حال حاضر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ فناوری در نسل چهارم قرار گرفته و رادار این پرنده دارای قابلیت‌های فراوانی نظیر رهگیری و شناسایی اهداف زمینی، هوایی و همچنین شناسایی اهداف دریایی است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد افزود: این هواپیما با صرف حدود ۲۰ هزار نفر ساعت کار مفید و پس از انجام یک پروسه پیچیده فنی بازآماد شده و در رده عملیاتی نیروی هوایی ارتش قرار گرفت.

وی افزود: کلیه سامانه‌های اویونیک، پیشرانه و نیوماتیک این هواپیما به دست توانای کارکنان سختکوش و متعهد بخش بازآماد (اورهال) پایگاه شهید حبیبی زهام، تعمیر و بصورت صددرصد عملیاتی شده است.

 

فروش واقعی نفت در بودجه ۱۴۰۰ و ارسال پیام درست به دنیا

جتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس  در توئیتی به  فروش واقعی نفت در ‎بودجه۱۴۰۰ اشاره کرد و نوشت:

"جناب روحانی قبلا دلیل افزایش شدید فروش نفت در ‎بودجه۱۴۰۰ را «ارسال پیام به دنیا» عنوان کرده بود.

اما امروز که بایدن برداشته شدن تحریم‌های ایران را منتفی دانسته، ‌باید فروش نفت بودجه ۱۴۰۰ واقعی شود تا پیام درستی به دنیا ارسال گردد.

جناب روحانی
لطفا این بار پیام ضعف ارسال نکنید!"

 

دستورات رئیس جمهور برای تسریع در امدادسانی به زلزله زدگان کهگیلویه و بویر احمد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه از سوی رئیس جمهور و در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویر احمد، ضمن دریافت گزارشی را از آخرین وضعیت زلزله زدگان این استان، تاکید کرد که رئیس جمهور پیگیر وضعیت استان است و دستورات لازم را به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول صادر کرده است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از توجه ویژه رئیس جمهور به این استان اظهارداشت: این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته، اما بیش از ۳۰ نفر مجروح شده اند و همزمان نیز در حال ایجاد اردوگاه‌های اسکان اضطراری با همه امکانات لازم هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از نداشتن تلفات انسانی خواستار رسیدگی فوری به مجروحین، گفت: امداد رسانی به آسیب‌دیدگان در شرایط سرما و برفی منطقه باید با شتاب بیشتری تداوم یابد.

واعظی همچنین در تماس‌های جداگانه‌ای با دستگاه‌های ذیربط و رئیس سازمان هلال احمر دستورات لازم برای تسریع در کمک رسانی به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویر احمد را به آنان ابلاغ و اعلام کرد وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر به منطقه زلزله زده سفر خواهند کرد.

 

تاکید جهانگیری بر بسیج همه امکانات استان چهارمحال و بختیاری برای کمک به زلزله‌زدگان

اسحاق جهانگیری صبح امروز پنجشنبه در تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت زلزله در این استان، از استاندار و ستاد مدیریت بحران استان خواست تمام تلاش خود را برای کمک به مردم در مناطق زلزله زده استان بویژه شهرستان سی سخت انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین خواستار اقدامات لازم و تلاش برای رفع خسارات و بازسازی زیرساخت‌های استان و واحد‌های مسکونی مردم شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت زلزله در استان و میزان خسارات وارد شده ارائه کرد و از بسیج امکانات و آماده باش کامل نیرو‌های امدادی برای کمک به مردم در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

 

بررسی تبصره های بودجه به پایان رسیده است/بودجه ۱۴۰۰ در دستورکار یکشنبه مجلس قرار می گیرد

رحیم زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400، گفت: طی دو روز گذشته از ساعت 8 صبح تا 11 شب اعضای کمیسیون تلفیق تلاش کردند تا اصلاحیه دولت را بررسی کنند و نظرات کمیسیون تلفیق مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: در کمیسیون با پرداخت 150 هزار میلیارد تومان از محل حق الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکان طرح های تملک دارایی سرمایه ای و طرح های سرمایه گذاری متعلق به دولت و شرکت های دولتی برای کمک به صندوق های بازنشستگی و رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، رتبه بندی معلمان و متناسب سازی حقوق اعضای هیات علمی و همچنین مطالبات قانون حمایت از معلولان، تامین نظام اجتماعی فراگیر و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی موافقت شد. البته مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه به این منظور 125 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به 150 هزار میلیارد تومان افزایش داده شد.

زارع تصریح کرد: درخواست دولت برای استفاده از مانده منابع استفاده نشده صندوق توسعه ملی از سال 99 جهت استعلام به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد تا استفاده از تسهیلات و منابع تبصره 4 از محل صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با درخواست دولت مبنی بر کاهش انتشار اوراق مالی اسلامی- ریالی و  ارزی به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان موافقت شد، ادامه داد: دولت پیشنهاد 35 هزار میلیارد تومان اوراق تسویه را در قالب اوراق خزانه ارائه کرده بود و کمیسیون تلفیق به مصوبه قبلی خود رأی داد تا این اوراق در قالب اسناد خزانه به منظور تهاتر بدهی بخش خصوصی، تعاونی و پیمانکاران به نظام بانکی و نظام بانکی به بانک مرکزی صادر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه سهم هر یک از دستگاه های ذینفع از قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 مطابق با بودجه سال 1399 تعیین شد، عنوان کرد: مشترکان برق روستایی و عشایری و چاه های کشاورزی مجاز از شمول پرداخت عوارض 10 درصد مبلغ برق مصرفی معاف شدند.

 

لازمه مهار کرونا در دنیا توزیع عادلانه واکسن و لغو تحریم‌هاست

مجید تخت روانچی در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت که با موضوع «اطمینان از دسترسی مناسب به واکسن‌های کووید ۱۹» برگزار شد، افزود: کرونا دشمن مشترک بشریت است و آن‌ها را فارغ از نژاد، مذهب و ملیت هدف قرار می‌دهد که برای مبارزه با آن، همکاری و همبستگی عملی همه ملت‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به امید‌های ایجاد شده برای مقابله با ویروس کرونا با تزریق واکسن ادامه داد باید تلاش‌های جهانی بر تولید انبوه و توزیع عادلانه واکسن کرونا متمرکز شود.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در عین حال از اینکه تاکنون میلیون‌ها نفر از شهروندان کشور‌های در حال توسعه واکسن زده‌اند در حالیکه خیلی از کشور‌های در حال توسعه درگیر کرونا حتی به اندازه انگشتان دست نیز واکسن دریافت نکرده‌اند، انتقاد کرد.

تخت روانچی اضافه کرد: تا موقعی که همه در مقابل این ویروس ایمن نشوند، هیچ کسی در هیچ جای جهان ایمن نیست، به ویژه اینکه سرعت گسترش گونه‌های جدید کرونا بسیار بالا است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار بررسی تبصره های بودجه به پایان کهگیلویه و بویر احمد هزار میلیارد تومان فروش واقعی نفت زلزله زدگان کمیسیون تلفیق برای تسریع برای کمک تماس تلفنی شهید حبیبی رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدباقر قالیباف به پایان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از نواختن زنگ پایان جلسه نوبت صبح صحن مجلس اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۰ امروز، جلسه مجلس با دستورکار رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 6091938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه