Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@03:44:00 GMT

اردبیل ۲۳ درجه سرد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۹۲۹۹

ساکنان اردبیل پس از تجربه هوای ملایم بهاری طی یک هفته گذشته در واپسین روز چله با کاهش ۲۳ درجه‌ای دما با هوای سرد مواجه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دمای کنونی اردبیل با نفوذ زبانه توده هوای سرد اروپایی به منفی پنج درجه سانتیگراد کاهش یافته و بارش خفیف برف سبک که با وزش باد ۶۵ کیلومتری از جانب شمال‌شرق همراه است از شامگاه پنجشنبه در این شهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غیر از شهرستان فیروزآباد کوثر در تمام ایستگاه‌های استان اردبیل و حتی در جلگه گرمسیری مغان هوا به زیر صفر رفته است.

از شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل خبر می‌رسد این شهرستان کوهستانی را نیز پس از سپری شدن یک روز بارانی در واپسین ساعات چله کوچک بارش برف با دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد فرا گرفته است.

الگوی تاثیرگذار بر هوای کرانه غرب خزر و شمال‌غرب ایران از ادامه بارش خفیف برف تا سحرگاه جمعه در اردبیل و بعضی از شهرستان‌های این استان حکایت دارد.

روز جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد بطور موقت بارش متوقف و دوباره از سپیده دم شنبه با نفوذ شاخه اصلی ناوه موج برف و کولاک تا اواخر دوشنبه این بار با شدت بیشتر بر استان اردبیل حاکم می شود.

به نظر می‌رسد در صورت تثبیت نقشه‌های کنونی ساکنان پهنه گسترده ای از استان اردبیل یک هفته سرد با بارش متناوب برف را در پیش داشته باشند.

مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر استقرار هوای سرد و برفی تا دوشنبه در این استان از ساکنان منطقه خواست ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری در صورت ضرورت سفر زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و با احتیاط رانندگی کنند.

این مدیریت همچنین صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز شهری ؛ خودداری از هرگونه کوهنوردی و بیابان نوردی ؛ بازبینی دمای مکانهای حساس به سرما و توقف هرگونه ساخت و ساز را از دیگر توصیه های ایمنی طی این مدت ذکر کرد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد، در بسیاری از سال‌ها چندین موج برف و کولاک طی اسفند ماه بر این شهر حاکم می شود

لینک کوتاه: asriran.com/003EhC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان اردبیل هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش باران بهاری در اردبیل

دریافت 11 MB کد خبر 6098618

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • ببینید | بارش برف بهاری در اردبیل
  • شدت بارش باران بهاری در اردبیل
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد