Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@17:28:53 GMT

اپل برای طراحی فناوری ۶G آگهی استخدام داد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۰۳۹۴

اپل برای طراحی فناوری ۶G آگهی استخدام داد

شرکت اپل که چند ماه پیش نخستین مدلهای آیفون مجهز به فناوری بی سیم ۵G را عرضه کرد، اکنون به دنبال شروع کار روی اتصال سلولاری نسل ششم یا ۶G است.

به گزارش ایسنا، این شرکت فناوری آمریکایی هفته جاری آگهی استخدام مهندسان در زمینه پژوهش سیستم بی سیم برای شبکه‌های نسل فعلی و آینده را منتشر کرد. آگهی ها برای موقعیتهای شغلی در دفاتر اپل در سیلیکون ولی و سن دیه گو هستند که این شرکت در آنجا روی توسعه فناوری بی سیم و طراحی تراشه کار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آگهی استخدام، افرادی که برای این موقعیتها استخدام خواهند شد، به تحقیق و طراحی در زمینه سیستمهای ارتباطی بی سیم نسل جدید برای شبکه های دسترسی رادیویی خواهند پرداخت و در مجامع آکادمیک و صنعتی در خصوص فناوری ۶G شرکت خواهند کرد. ناظران صنعت انتظار ندارند ۶G تا حدود سال ۲۰۳۰ عرضه شود اما این آگهی استخدام نشان می دهد که اپل می خواهد در مراحل نخستین طراحی فناوری جدید، حضور جدی داشته باشد. با این حال سخنگوی این شرکت در این باره اظهارنظر نکرد.

 مدلهای فعلی آیفون از مودمهای ۵G که توسط شرکت کوالکام طراحی شده اند، استفاده می کنند. در حالی که اپل نخستین گوشیهای ۵G خود را به بازار عرضه کرده اما این شرکت وابستگی زیادی به محصولات شرکت کوالکام برای اتصال به شبکه بی سیم جدید دارد که به طرز چشمگیری میزان و سرعتی که مصرف کنندگان می توانند دانلود کنند را افزایش می‌دهد.

اپل سال گذشته به گروهی از شرکتهایی پیوست که روی استانداردهایی برای ۶G و سایر فناوریهای سلولاری نسل جدید کار می کنند. استانداردها و زمان عرضه ۶G هنوز به طور قطعی تعریف نشده اند. اما برخی از تحلیلگران می‌گویند این فناوری می‌تواند سرعت را بیش از ۱۰۰ برابر سریعتر از ۵G امکان پذیر کند. این آگهی استخدام نشانه دیگری از ادامه تلاش اپل برای طراحی داخلی فناوری‌های بیشتر است. این شرکت پردازنده هایی برای آیفون و آی پد را طراحی کرده و سال گذشته تلاشها در این زمینه را به طراحی پردازنده مک توسعه داد. همچنین کار روی نمایشگرهای سفارشی، فناوری‌های دوربین و همچنین تراشه های بی سیم برای اپل واچ را تقویت کرده است.

اپل سال گذشته طراحی نخستین مودم سفارشی خود که به تلفنها امکان می‌دهد به شبکه های بی سیم متصل شوند را آغاز کرد. مدیر تراشه و فناوری سفارشی اپل در دیداری با کارمندان این شرکت در دسامبر اظهار کرده بود سرمایه گذاریهای استراتژیک بلندمدت نظیر اینها بخش مهمی از توانمندسازی محصولات اپل بوده و تضمین می‌کند این شرکت خط تولید غنی از فناوریهای نوآورانه برای آینده اش خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اپل در حال زمینه سازی برای ایفای نقش کلیدی در ۶G است اما کارهای زیادی در فناوری ۵G پیش رو دارد تا از این فناوری که در دوران ابتدایی خود قرار دارد، به طور کامل بهره بگیرد. این شرکت ۵G را به دستگاه‌های دیگر مانند اپل واچ و آی پد توسعه نداده و شماری از مدلهای آیفونی که در حال حاضر می‌فروشد از فناوری قدیمیتر ۴G  استفاده می‌کنند. احتمالا نخستین مودمی که اپل می سازد برای اتصال ۵G خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپل فناوری بی سیم 6G فناوری 5G آگهی استخدام بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست

دستگاه شبیه‌ساز تزریق اسید در فرآیندهای لایه‌شکافی که برای نخستین بار در کشور ساخته شده، در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، رونمایی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حاشیه نخستین روز از بیست‌و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از دستگاه شبیه‌ساز تزریق اسید در فرآیندهای لایه‌شکافی که برای نخستین بار در کشور ساخته شده رونمایی شد.

با رونمایی از این دستگاه، ایران پس از چهار کشور آمریکا، چین، فرانسه و برزیل، پنجمین کشوری است که از فناوری ساخت این دستگاه برخوردار شده است.

این دستگاه که برای نخستین‌بار در کشور با حمایت گروه گسترش انرژی پاسارگاد و توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شده، از قابلیت‌های متنوعی همچون شبیه‌سازی تزریق اسید درون شکاف در زوایای مختلف شکاف، اندازه‌گیری قابلیت هدایت شکاف در فرآیند لایه‌شکافی با اسید و اندازه‌گیری میزان نشت و نفوذپذیری سیال از دیواره‌های شکاف برخوردار است.

تواهم‌نامه ساخت این تجهیز، سال گذشته و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران منعقد شد و پس از تبدیل به قرارداد، در مدت زمانی کوتاه ساخته شد تا ایران نیز به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان از تکنولوژی ساخت این تجهیز و بهره برداری از آن بهره‌مند باشد.

همچنین پس از رونمایی از این دستگاه، موافقتنامه همکاری بین شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد آزمایشگاه تخصصی طراحی فرآیندهای لایه‌شکافی و آزمایشگاه یکپارچه سیال حفاری و سیال شکاف و سیمان حفاری امضا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
  • واکنش تند به استخدام یک خانواده ۵ نفره در صداو سیما
  • نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود
  • نصر اصفهانی: نوابغ و فرهنگ نخبگانی نخستین گام ایده‌پردازی هستند
  • استخدام پنج عضو یک خانواده در صداوسیما!
  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • استخدام ۵ عضو یک خانواده در صداوسیما
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران