Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه میزان بیماری در کشور رو به افزایش است، هشدار داد که اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مینو محرز، درباره وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور و احتمال بروز موج چهارم به عنوان یک پیک خطرناک، گفت: در حال حاضر بیماری در حال افزایش است و به صورت بدی دارد میزان بیماری بالا می‌رود. زیرا گردش ویروس جهش یافته‌ای که در انگلیس جهش پیدا کرده، در حال افزایش است و این ویروس هم سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: البته باید توجه کرد که وقتی تعداد بیماران افزایش یابد، تبعا تعداد بیماران بدحال و نوع شدید بیماری و کشندگی هم بیشتر می‌شود. سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بسیار بالاست و بر همین اساس می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را با افزایش تعداد بیماران در افراد، افزایش دهد.

محرز گفت: علائم این ویروس جهش‌یافته انگلیسی با ویروس قبلی تفاوتی ندارد. صرفا قدرت سرایتش بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و مردم از خانه ها بیرون آمده‌اند و رفت و آمد دارند و همین موضوع منجر به افزایش بیماری شده است، گفت: به محض اینکه مردم کرونا را فراموش می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، کرونا افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که مانند گذشته عمل کنند.

این متخصص عفونی ادامه داد: خواهشم از مردم این است که اصلا از حالا برای عید برنامه ریزی نکنند؛ چراکه اصلا مشخص نیست که وضعیت بیماری به چه صورت پیش می‌رود. تنها اقدامی که باید انجام شود، رعایت پروتکل‌ها مانند حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و... است.

محرز تاکید کرد: اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم و به هر حال هر موجی از بیماری که ایجاد شود با مرگ و میر و تعداد زیادی بستری بیماران و بیماران بدحال همراه است. باید سعی کنیم که موج جدیدی از بیماری در کشور ایجاد نشود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری در کشور تعداد بیماران بیماران بدحال جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ طی چند روز گذشته سازمان اورژانس از افزایش 300 درصدی آمار مسمومیت با قارچ در کشور خبر داد.

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به مسمومیت 70 نفر در یک ماه گذشته گفت: از این تعداد 14 بیمار بستری و 56 بیمار در مراکز درمانی بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته 9 نفر در استان فارس مسموم شدند، گفت: استان فارس با 33 مسمومیت و استان‌های لرستان و کرمانشاه به ترتیب با 12 و 10 مسمومیت بیشترین آمار را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین حسن نوری ساری معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در خصوص بیشترین محل‌های رشد قارچ‌های سمی در کشور گفت: مناطق کوهستانی و دشت‌ها با آب و هوای بهاری بیشترین مناطقی هستند که قارچ‌های سمی در آن رشد می‌کنند.

تشخیص سمی بودن و نبون قارچ‌ها

وی با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی و غیر‌سمی را نمی‌توان از هم تشخیص داد، گفت: کلاهک رنگی، لکه‌دار بودن و لزج‌بودن از علائم قطعی سمی بودن قارچ است اما بعضی قارچ‌ها بدون داشتن این علامت‌ها نیز سمی هستند و از روی ظاهر نمی‌توان سمی‌ بودن قارچ را مشخص کرد.

نوری ساری گفت: قارچ‌های سمی دارای سموم گوناگونی هستند و بر نقاط مختلف بدن تاثیر دارند که هرکدام دارای علائم و عوارض خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر قارچی توسط فرد خورده شد اولین و تنها کاری که می‌توان انجام داد تحریک به استفراغ است، تصریح کرد: با یک استفراغ عمدی در 30 دقیقه اول پس از خوردن قارچ، مواد سمی از بدن دفع و خطر مسمومیت می‌تواند به کلی رفع شود.

معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس ادامه داد: پس از گذشت 24 ساعت از خوردن قارچ اگر علائمی در فرد پیدا نشد اتفاقی برای فرد رخ نداده و مسمومیتی وجود ندارد.

علائم قارچ‌های گوارشی بعد از 5 ساعت بسیار خطرناک‌اند

وی گفت: سم در گروهی از قارچ‌ها دارای علائم گوارشی، درد شکم، اسهال و تهوع هستند که اگر این عوارض قبل از 5 ساعت پیدا شود خطرناک نیست ولی اگر بعد از 5 ساعت این علائم در فرد پیدا شود نشان دهنده بسیار سمی و خطرناک بودن قارچ است که می‌تواند باعث آسیب به کبد شود.

نوری ساری با بیان اینکه گروهی دیگر از قارچ‌های سمی به عنوان قارچ جادویی یا مجیک ماشروم شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: این قارچ‌ها توهم‌زا هستند و بعضی افراد از این نوع قارچ به عنوان مواد مخدر استفاده می‌کنند که در آینده موجب تغییر شخصیت می‌شوند و ممکن است یک فرد مهربان پس از مصرف آن به یک فرد خشن تبدیل شود.

وی افزود: اگر افراد در ساعت‌های اولیه مصرف قارچ‌های سمی با اورژانس تماس بگیرند به راحتی می‌توان از آسیب‌های جدی و مسمومیت‌های شدید جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون