Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@05:27:44 GMT

درگیری مسلحانه در موگادیشو

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۳۷۷۵

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، امروز جمعه در شهر موگادیشو پایتخت سومالی در ضمن درگیری نیروهای دولتی این کشور با حامیان مخالفان خشمگین از تاخیر در برگزاری انتخابات شلیک گلوله و انفجار راکت رخ داده است. ناطقان: این درگیری می تواند باعث شکاف ها در ارتش بر اساس اختلافات خاندانی شده و شبه نظامیان مرتبط با القاعده را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک ویدیو فرستاده شده برای رویترز از تظاهرات ضددولتی نشان داد گروهی از شهروندان ماسک زده به همراه سربازان کلاه قرمز دوست با آنها که کمربند مهمات دورشان داشتند، پرچمهای سومالی را تکان می دادند و قبل از آنکه شلیک گلوله شروع شود پراکنده می شدند. خبرنگاران رویترز که در آن نزدیکی بودند صدای شلیک متناوب گلوله به همراه انفجارهای سنگین تر را شنیدند.

یک معترض به نام فرح عمر در گفتگوی تلفنی به رویترز گفت: تعداد زیادی از نیروها حملات سنگینی به ما کردند من اکنون در یک کوچه پناه گرفته ام. این یک کشتار است.

او اظهار کرد نیروهای ویژه آموزش دیده از سوی ترکیه مشهور به "گورگور" بین کسانی که به تظاهرکنندگان حمله می کنند هستند.

یک ویدیوی دیگر نیز شعله های آتش بعد از اصابت یک آر.پی.جی به یک ردیف از فروشگاه های مقابل ورودی فرودگاه را نشان می داد.

کشیده شدن اختلافات سیاسی در سومالی به نزاع علنی منجر به ناخرسندی همپیمانان سومالی شده و به نفع شبه نظامیان الشبابی که مرتبط با القاعده و عامل حملات به غیرنظامیان در سراسر شرق آفریقا هستند تمام می شود.

سرهنگ احمد عبداللهی شیخ که تا سال ۲۰۱۹ مدت سه سال به عنوان فرمانده واحد نیروهای نخبه "داناب" سومالی بوده اظهار کرد: "ارتش دارد منحل می شود و سربازان زیادی ظاهرا به سراغ وفاداری های خاندانی می روند. این یک آشفتگی است. دیگر هیچگونه ساختار فرماندهی وجود ندارد."

او به رویترز گفت: "ترس من از این است که نیروهای ارتش ملی سومالی پست های دیده بانی و پایگاه هایشان را ترک کرده و بیایند در درگیری شرکت کنند و زمینه را بیشتر برای الشباب مساعد کنند."

ساعاتی قبل از رخدادها شیخ شریف شیخ احمد، رئیس جمهور سابق سومالی سربازان دولتی را متهم به حمله به هتل محل اقامت او به همراه یک رئیس جمهور سابق قبل از تجمع روز جمعه کرده بود.

حسن هوندوبی جیماله، وزیر امنیت سومالی نیز مخالفان را متهم به شروع کردن درگیری کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: درگیری مسلحانه ، موگادیشو ، سومالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری مسلحانه موگادیشو سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند