Web Analytics Made Easy - Statcounter

31 عضو منتخب دهمین دوره شورای مرکزی حزب مررم سالاری مشخص شدند.

به گزارش برنا، مراسم افتتاحیه کنگره نوزدهم که با شعار «تقویت حاکمیت مردم با جمهوریت سوم» صبح روز پنجشنبه 30/11/99 آغاز شد سمیه طهماسبی و آقایان علی اکبر گرجی، علی مطهری، احمد مازنی، حسین راغفر و مصطفی کواکبیان به ایراد سخن پرداختند.

در مجمع عمومی این کنگره که مختص 450 نفر عضو دارای حق رای از سراسر کشور بود (50 نفر به صورت حضوری و 400 نفر به صورت مجازی) ابتدا انتخاب اعضای شورای مرکزی و هیات داوری از میان 60 نامزد صورت گرفت که افراد منتخب به شرح زیر است:

31 عضو شورای مرکزی (اعضای اصلی)

1- مصطفی کواکبیان                  9- علی بختیار            17- همت قلی‌زاده        25- انوشیروان پارسا

2- انوشیروان محسنی بندپی        10- علی ساری           18- رضا جلالی             26- عباس مزینانی

3- محمد پازوکی                   11- عبدالله حاتمیان     19- عطیه نیک جوانی       27- حمیدرضا شکوهی

4- ابوالقاسم کواکبیان              12- محبوبه‌یزدی‌فر      20- جواد شرفخانی       28- سیدحسین جعفری

5- آرش حبیبی                    13- محمدرضا کواکبیان  21- محمدرضا حقی      29- ولی‌الله درویشی

6- داریوش قنبری                14- ایرج رضایی          22- احمد زندآور         30- مصطفی موسوی

7- علی ابراهیمی                 15- آذین شرفخانی      23- حسام‌الدین رجبی     31- مرجان بزرگیان

8- محمد فیضی                  16- سمیه حیدری       24- صفرعلی طاهری

اعضای علی‌البدل شورای مرکزی

1- کاوه بهلول قشقایی

2- علی اکبری

3- خسرو رضایی

4- حمیدرضا ایلخانی

5- شهروز برزگر

6- الناز علی زنجانی

اعضای اصلی هیات داوری (بازرسان)

1- سید مجیدحسینی

2- حسین قبادیان

3- مرتضی دهرویه

4- منصور فرهنگیان

ضمنا آقای مهدی عباسی و رضا کهتر به عنوان اعضای علی‌البدل هیات داوری انتخاب شدند

آنگاه با رای مستقیم اعضای کنگره نوزدهم و به اتفاق آرا دکتر مصطفی کواکبیان که به مدت 18 سال دبیرکل حزب مردم‌سالاری است برای دهمین بار به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کواکبیان نامزد اختصاصی حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست جمهوری 1400

در نشست بعد از ظهر کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری پس از تصویب رئوس مهم و محورهای اساسی قطعنامه این کنگره و تصویب اولویت‌های برنامه سال 1400 اعضای کنگره به تفصیل در مورد مشارکت مشروط حزب مردم‌سالاری در انتخابات 1400 به بحث و بررسی پرداختند. در ابتدا در مورد انتخابات شوراها بحث شد و قرار شد که استان‌ها با هماهنگی اصلاح‌طلبان همان استان لیست انتخاباتی پیشنهادی را پس از تصویب شورای مرکزی منتشر سازند.

در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از تبادل نظر فراوان در ابتدا مقرر شد که حتما حزب مردم‌سالاری نامزد اختصاصی داشته باشد و به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان معرفی نماید.

آنگاه در ادامه این نشست اعضای مجمع عمومی کنگره نوزدهم با تصویب برخی پیشنهادات و شروط مطرح شده از سوی دکتر مصطفی کواکبیان به اتفاق آرا معرفی ایشان به عنوان نامزد اختصاصی انتخابات ریاست جمهوری 1400 از سوی حزب مردم‌سالاری را به تصویب رساندند.

شایان ذکر است کنگره حزب مردم‌سالاری که از ساعت 9:30 صبح پنجشنبه 30/11/99 آغاز شده بود در ساعت 17:30 به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حزب مردم سالاری حزب مردم سالاری مصطفی کواکبیان کنگره نوزدهم شورای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند

روزنامه فرهیختگان در مطلبی از کمرنگ شدن فضای انتخاباتی گلایه کرد.

این روزنامه نوشت: درک این موضوع که فضای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اصلا رنگ و بویی از حال و هوای انتخاباتی ندارد، چندان نیاز به استناد به نظرسنجی‌ها و پرسش از مردم ندارد.

اگر نگاهی به اخبار برجسته روز در رسانه‌ها هم بیندازیم، در پرداخت اخبار رسانه‌ها کمتر خبری درباره انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی پیدا می‌کنیم که میان دیگر اتفاقات و تحولات اساسا گم می‌شوند.

اگرچه بخشی از این سردی فضای انتخاباتی، به خاطر دور دوم انتخاباتی مجلس طبیعی است اما این تنها علت کمرنگ شدن فضای انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس نیست، کمااینکه این دور تقریبا سردترین انتخابات در طول دوره‌های انتخابات‌های مجلس را شاهد هستیم.

یکی از عواملی که در افزایش شور و شوق انتخاباتی موثر است که ردپای آن در دیگر انتخابات‌های مجلس هم مشاهده می‌شود، رقابت میان گروه‌ها و جناح‌هاست.

در انتخابات مجلس دوازدهم، اساسا رقابت جدی حول گروه‌ها و جناح‌ها شکل نمی‌گیرد. این رقابت اگرچه درون جبهه اصولگرایی جریان داشت و دارد و بیشتر خود را در قالب عقده‌گشایی‌های سیاسی و افشاگری‌ها نشان داد اما ردی از جدیت این رقابت یا بسط این رقابت در میان گروه‌های مردم دیده نمی‌شود.

در این دوره جدای از اینکه اصلاح‌طلبان حضور جدی نداشتند، نتوانستند رقابت جدی با اصولگرایان شکل بدهند و کفه سنگین رقابت در میان لیست‌های درون‌اصولگرایی استوار بود. اما اگر از اقشار مردم می‌پرسیدید کدام یک از این لیست‌ها به دیگری ارجحیت دارد، تقریبا نمی‌توانستند تمایزی میان آن‌ها قائل شوند. درواقع رقابت میان اصولگرایان، در همان حد و درون اصولگرایان آن هم تنها بر سر تصاحب قدرت محدود ماند.

رقابت شکل‌گرفته بیش از آنکه بین اقشار مردم برقرار باشد، گویی بین خود کاندیداهاست تا این بار چه کسی در صدر مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس بنشیند وگرنه اتفاق تازه‌ای قرار نیست رخ دهد.

حالا در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم بخش اصلی دغدغه اصولگرایان روی این موضوع متمرکز است که قرار است چه کسی ریاست مجلس را به عهده بگیرد، در حالی که اگر نگاهی به دغدغه مردم درمورد انتخابات یا ساختار مجلس بیندازیم، اینکه قرار است چه کسی روی صندلی ریاست مجلس بنشیند برای مردم اهمیتی ندارد. این عملا شکاف میان دغدغه مردم و رقبای انتخاباتی را نشان می‌دهد.

در میانه این دعوا خبری از ارائه ایده برای بهتر شدن عملکرد مجلس یا مطرح شدن لزوم تنظیم قوانین در مجلس دیده نمی‌شود. تنها تمرکز احزاب روی این موضوع استوار است که قالیباف، رئیس مجلس بماند یا فرد دیگری رئیس مجلس شود. طبعا این خلأ ایده در دور دوم انتخابات هم تغییری نداشته و در همچنان برهمان پاشنه بی‌ایده بودن و ادامه دعوا برای تصاحب قدرت می‌چرخد.

کاسبان کاهش مشارکت

خروجی چنین فضایی نهایتا همین تصویری می‌شود که در انتخابات دوازدهم شاهد آن بودیم، در این فضا تنها یک طیف محدود در انتخابات مشارکت می‌کنند، بدنه اجتماعی که در هرشرایطی رای مشخصی دارند در انتخابات مشارکت می‌کنند و دیگر اقشار عملا توجهی به انتخابات نمی‌کنند و نهایتا آنچه در تهران در دور اول رخ داد دیده می‌شود و رای نفرات اول راه‌یافته به مجلس کاهش محسوس و قابل‌توجهی به نسبت دوره‌های دیگر مجلس در انتخابات‌ها داشت.

به نظر نمی‌رسد در دور دوم هم اتفاق ویژه و متمایزی رخ دهد، کمااینکه این احتمال وجود دارد که حضور آن بدنه اجتماعی خاص در این دوره هم کمتر از دوره‌های قبل شود و حالا نماینده‌هایی با ۵۰ یا ۶۰ هزار رای وارد بهارستان شوند. در این میان البته بارها نیز به این موضوع اشاره شده که بخشی از این گروه‌های سیاسی اساسا حیات خود را در کاهش مشارکت وعدم حضور دیگر طیف‌های جامعه پای صندوق‌های رای می‌بینند و اتفاقا تعمدا دیگر گروه‌های جامعه را در اظهارات و صحبت‌ها و حتی وعده‌های انتخاباتی خود حذف می‌کنند و روی صحبت خود را تنها قشر و طیف خاصی قرار می‌دهند. حالا این روزها این جریان حضور پررنگ‌تری در رقابت‌های انتخاباتی دارند و تلاش می‌کنند همچنان روند مطلوب خود را حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اسامی نامزد های مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم
  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • راند دوم