Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:29:28 GMT

کشته شدن اولین معترض میانماری پس از کودتای ارتش

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۴۶۱۹

کشته شدن اولین معترض میانماری پس از کودتای ارتش

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، یک معترض به کودتای نظامی ارتش و سرنگونی دولت مدنی این کشور به ضرب گلوله کشته شد.

این معترض که دختری 20 ساله است در اثر اصابت گلوله به سرش و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

این معترض نخستین معترضی به شمار می رود که در جریان اعتراض های گسترده مردمی به کودتای نظامی توسط کودتاچیان کشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال،معترضان به کودتای نظامیان در میانمار از دو روز پیش تاکنون بارها با رها کردن خودروهای شخصی، تاکسی، اتوبوس و کالسکه های خود در خیابان های یانگون باعث اخلال در رفت و آمد درون شهری شده اند.

آنها وانمود می کنند که خودروی شان خراب شده اند تا به این ترتیب از ورود خودروهای زرهی ارتش به مرکز یانگون، بزرگترین شهر میانمار جلوگیری کنند. از زمان کودتای ارتش در میانمار اکثر شهرهای این کشور صحنه تظاهرات علیه نظامیان بوده است. بنا به گزارش ها خیابان های یانگون، بزرگترین شهر میانمار روز پنجشنبه در عمل تبدیل به پارکینگ بزرگی برای خودروها شده بود.

از سوی دیگر معترضان روز پنجشنبه با وجود بازداشت های گسترده به برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در خیابان ها ادامه دادند. انجمن دفاع از زندانیان سیاسی در میانمار اعلام کرده است که از زمان سرنگونی دولت تحت رهبری« آنگ سان سوچی» در این کشور بیش از ۵۰۰ نفر بازداشت شده اند.

شماری از بازداشت شدگان را کارکنان دولت که از همکاری با حکومت نظامیان خودداری کرده اند تشکیل می دهند.

دهها هزار نفر روز چهارشنبه در بسیاری از شهرها و روستاهای میانمار در اعتراض به سرنگونی دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی تظاهرات کرده بودند. فراخوان های زیادی نیز برای اعتصاب و نافرمانی مدنی در بخش های مختلف اقتصاد میانمار داده شده است.

از سوی دیگر «تام اندروز» گزارشگر مستقل سازمان ملل متحد از شواهد به دست آمده مبنی بر انتقال نیروهای نظامی از مناطق مرزی به شهرها ابراز نگرانی کرد. به گفته وی احتمال «خونریزی» در جریان سرکوب معترضان وجود دارد.

در تحولی دیگر گروهی از هکرها روز پنجشنبه به چند پایگاه اینترنتی دولت میانمار حمله کردند. این حمله سایبری به دنبال اختلال شدید در دسترسی به اینترنت در میانمار طی روزهای گذشته صورت گرفت.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آنگ سان سو چی کودتا در میانمار جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد