Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره قبول به بروز اشتباه در انتخابات‌های پیشین بر انتخاب آگاهانه به منظور جلوگیری از بروزخطاهای تصمیم گیری و لزوم شرکت مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و انتخاب نیروی کارآمد تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های  استان تهران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرری با اشاره به لزوم مشارکت مردم در اتخاذ تصمیمات سیاسی اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات 1400 موجب نمایش و افزایش اقتدار و امنیت کشور می‌شود و به اعتبار جمهوری اسلامی در جهان می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که طرفداران برخی جناح‌های سیاسی تنها به انتخاب کاندید مورد نظر خود اکتفا کرده و مشارکت را در حد انتخاب کاندید مورد نظر مقبول می‌دانند و می‌گویند اگر همه شرکت نکردند مهم نیست و به‌اندازه‌ای مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند که کاندیداهای ما رأی بیاورند.

امام جمعه شهرری در ادامه گفت: انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است زیرا که اگر با بصیرت فرد اصلحی را انتخاب کنیم درگیر خطاهای تصمیم‌گیری نمی‌شویم و باید بپذیریم که پیش از این در برخی از انتخاب‌هایمان اشتباه کرده‌ایم.

شاهچراغی با اشاره به برجام تأکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان دشمنان باید بدانند که وعده و شعار ندهند اگر در عمل تحریم‌ها را برداشتند و مردم آثار آن‌ها را حس کردند ایران در جلسات مذاکره شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع روز جامعه مشکل اقتصادی مردم است و حل این مشکل به بسیج عمومی و عزم انقلابی نیاز دارد.

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنانش رعایت نظافت و بهداشت عمومی را از مصادیق حقوق شهروندی خواند و گفت: اسلام طرفدار نظافت است و در هیچ مکتبی حتی ادیان آسمانی به‌اندازه دین مبین اسلام به رعایت و نظافت بهداشت تأکید نشده است.

شاهچراغی در پایان به قیام مردم تبریز اشاره کرد و گفت: مردم تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند و در ختم غائله خلق مسلمان فتنه بزرگی را به رهبری آیت‌الله مدنی خاموش کردند.

آیت الله دری نجف‌آبادی: نسخه شفابخش کشور "تکیه بر توان داخلی" استامام جمعه بندرعباس‌: انتخاب اصلح از سوی مردم می‌تواند به آینده کشور کمک کندامام جمعه خرم‌آباد:‌ بازگشت به وضعیت قرمز سبب بیکاری اقشار کم درآمد می‌شود

در انتخابات باید درست و صحیح انتخاب کنیم 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لزومی امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر وقت انقلابی عمل کردیم منجر به پیشرفت شد و هر وقت انقلابی عمل نکردیم در نهایت پسرفت کردیم.

وی افزود: رهبری در زمینه بر جام مسیر را مشخص کردند و فرمودند وقت عمل در مقابل عمل است چرا برای انجام ندادن وظایفتان به برجام پناه می‌برید.

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به فرمایشات رهبری در روز 29 بهمن در دیدار با مردم گفت: سخنان رهبری مسیری روشن را برای تحولات مختلف چون انتخابات را برای مردم روشن ساخت و باید درست و صحیح انتخاب کنیم تا مسیر پسرفت نداشته باشیم.

باید برای انتخاب اصلح تلاش کرد 

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به روز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نام‌گذاری شده است اظهار داشت: مهندسان در تمامی گرایش‌ها برای عظمت کشور خود آستین همت را بالا زدند و خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری جوانان این مرزوبوم اتفاقات بسیار مبارکی در حال رخ دادن است که حکایت از عزم و اراده جوانان این کشور برای استقلال است.

وی افزود: مؤمنان از 13 تا نیمه رجب را معتکف می‌شدند ولی امسال به دلیل کرونا از اعتکاف محروم هستیم ولی توصیه می‌شود که در این ایام ادعیه و اعمال مربوط را در منزل به جا آورند تا از فیوضات ایام البیض در ماه مبارک رمضان رجب برخوردار شوند و فعالان فضای مجازی با استقبال از این فرصت جهت ترویج فرهنگ ولایت مداری و هشدار به جریانات به کفر و نفاق استفاده کنند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز همه با عمروعاص‌ها مواجه هستیم عنوان داشت: صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران گروه و فضای مجازی توسط عمرو عاص‌ها هدایت می‌شود، دروغ می‌گویند، تخریب و سیاه‌نمایی می‌کنند حتی با رنگ و لعاب‌های زیبا قصد دارند که این مطالب را به گوش همه برسانند. چطور می‌توان با کسانی که در فتنه 88 در برابر توهین به مقدسات سکوت کردند و آن همه خباثت را دیده‌اند مردم امروز مدافع آن‌ها باشند.

محمودی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان از مردم و حضور آگاهانه مردم که جلوه‌اش در تشییع سردار سلیمانی و راهپیمایی 22 بهمن بود تقدیر فرمودند اگر چه ایشان به اهمیت انتخابات 1400 اشاره کردند که باید از هم اکنون چند مسئله مورد توجه قرار بگیرد. نخست اینکه حضور حداکثری در انتخابات مهم است و فرمودند «علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات است» اگر چه بسیاری از مردم از برخی مسائل ناراحت هستند اما بحث شرکت کردن در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و انتخاب یک نیروی کارآمد و با ایمان و با انگیزه و علاقه‌مند به کار بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: باید برای انتخاب اصلح تلاش کرد و نباید فریب شعارهای اغواگر و خلاف واقع را خورد لذا باید جریانات انقلابی با همفکری و هم‌صدایی به دنبال معرفی یک فرد شایسته و لایق و توانمند و انقلابی باشند نگاه به غرب امتحان خود را پس داده است و باید کسانی انتخاب شوند که علاوه بر تعامل با جهان نگاهشان به داخل معطوف باشد و وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار حساس است و مراجع نظارتی باید در وظیفه خود با تمام توان عمل کنند و نگذارند افراد فاقد صلاحیت در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جامعه قرار بگیرند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به وقوع زلزله اخیر در سی‌سخت خاطرنشان کرد: زلزله در شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌های فراوانی را به بار آورده است که در این فصل سرما نیازمند کمک مردم عزیز هستند لذا عزیزان می‌توانند پوشاک پتو غذای کنسروی پوشاک و امثال این لوازم را به این عزیزان برسانند.

هر جا انقلابی عمل نکردیم و به ملت توجهی نشد

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاسم خداپرست در خطبه‌های این هفته شریف‌آباد با اشاره به نقشه راه کشور که از سوی رهبری تدوین شده اظهار داشت: مسئولان به جای درگیری در دیپلماسی سفارشی خود را موظف به انجام‌ فرامین رهبری کنند زیرا نجات انقلاب در نقشه راه رهبری است.

وی در ادامه به فرمایشات رهبری در مورد برجام اشاره کرد و افزود: با حرکت‌های نامناسب مسئولان می‌توان دید که فقط رهبری محافظ انقلاب و مردم است رهبر معظم انقلاب فرمودند حرف‌های خوب و وعده‌های خوب زیاد شنیدیم حالا وقت عمل در مقابل عمل است اگر عمل را از طرف مقابل ببینیم ما نیز عمل خواهیم کرد.

خداپرست در ادامه اضافه کرد: مجلس تا 5 اسفند به دولت فرصت داده و در صورتی که طرف مقابل حرکتی مثبت انجام‌ ندهد دولت موظف است پروتکل‌های الحاقی را لغو کند اما متأسفانه صحبت‌های سفارشی از طریق این سفیر و آن وزیر ادامه دارد و گویا رئیس‌جمهور آمریکا نیز سخنرانی دارد.

وی افزود: رهبری به‌صراحت فرمودند بعد از 42 سال از انقلاب نباید مشکلات معیشتی و فاصله طبقاتی رخ دهد و علت این عقب‌ماندگی به دلیل انقلابی عمل نکردن برخی مسئولان است.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد اذعان داشت: هر جا انقلابی عمل نکردیم و به ملت توجهی نشد مشکلات اقتصادی، فاصله اجتماعی و فساد رخ داد، اما این مردم انقلاب را درک کردند و پای آرمان‌ها ایستاده‌اند و این حمایت مردم باید توجه بیشتر مسئولان را به همراه داشته باشد.

خداپرست در انتهای خطبه این هفته خاطرنشان کرد: تنها علاج دردهای مزمن کشور برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است. دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل فرصت به تهدید هستند. انتخاب اصلح مهمترین است اگر امروز ضرباتی را شاهد هستیم از انتخاب نا صحیح است.

5 اسفند اقتدار هسته‌ای ایران رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله‌زاده پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اهمیت به تقوی و دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و دوری از معصیت و انجام واجبات اظهار داشت: تقوی پلیس درونی و قدرت خویشتن‌داری در مقابل گناه می باشد و صیانت نفس و مدیریت ترک گناه است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در 12 آذرماه طرح دو فوریتی اقدام راهبردی را برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران تصویب کرد و پس از تایید شورای نگهبان توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و این اقدام مجلس اقدامی به هنگام و هوشمندانه و بازدارنده بود.

پاشاکی ابراز کرد: پنجم اسفندماه اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و از این منظر روزهای آینده روزهای مهمی برای پرونده هسته‌ای ایران است و نوع مواجهه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و تمام مسئولان در سطوح مختلف موظف هستند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبرمعظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در نوزدهم بهمن‌ماه سال 99 عمل کنند و یک صدا بر همین مسیر پیش روند.

امام جمعه پرند با اشاره به اقتدار نظامی کشور بیان کرد: رزمایش نیروی زمینی سپاه در هفته گذشته تحت عنوان رزمایش پیامبر اعظم(ص) پس از اثبات توانمندی موشکی و پهپادی برروی زمین غافل‌گیری جدیدی را رونمایی کرد و دشمن پس از شبیخون‌های موشکی باید در انتظار غافلگیری‌های نوین شبانه در جنگ‌های زمینی از طرف سپاه باشد.

پاشاکی انتخابات پیش رو را مهم دانست و گفت: طبق منویات و فرمایشات رهبر انقلاب، علاج دردهای مزمن کشور را در پرشور بودن انتخابات و انتخاب اصلح و مناسب دانست و حضور حداکثری مردم و انتخاب یک نیروی کارآمد، با ایمان، با انگیزه و با علاقه به کار، تحولی در کشور ایجاد کرده و راه را برای عبور از بحران‌ها و سختی باز می‌کند.

امام جمعه پرند تاکید کرد: با توجه به موج جدید کرونا و به ویژه کرونای انگلیسی و اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکال‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و از سویی پیش رو بودن اربعین شهدای گمنام شهرک آفتاب شهر پرند و مراسم معنوی اعتکاف و سال نو، ضمن درخواست از شهروندان فهیم پرند در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مراسم اربعین شهدا فقط با حضور تعدادی از مسئولان و خانواده شهدا به صورت محدود برگزار خواهد شد و مراسم اعتکاف هم برگزار نخواهد شد و طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی و پیشنهاد ایشان این 3 روز مومنان خداجوی و معتکف برای ریشه کن شدن ویروس کرونا و سلامتی امام زمان(عج) و مردم دعا کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمایشات رهبر انتخاب اصلح حجت الاسلام انقلابی عمل نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد