Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به تعمیق روابط با جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، "صاحبه غفاراوا" در دیدار با "مجتبی ذوالنور" ضمن تاکید بر اینکه ایران و جمهوری آذربایجان دوست و برادر هستند، گفت: ارزش‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی شرایط بسیار خوبی برای توسعه مناسبات فی‌مابین فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان گفت: روابط دو کشور در آینده بیشتر توسعه می‌یابد و گسترش همکاری‌های همه جانبه تامین کننده منافع دو کشور است.

وی ادامه داد: توسعه بیشتر روابط دو کشور در آینده بر مبنای این بستر مشترک و پایدار چشم انداز روشنی دارد.

غفاراوا نقش و خدمات "حیدر علی اف" رئیس جمهوری فقید این کشور برای رسیدن روابط دو کشور به سطح بالای فعلی را یاداور شد و گفت: این سیاست در حال حاضر از سوی "الهام علی اف " نیز با موفقیت ادامه دارد.

وی همچنین سفر‌های متقابل رئیسان جمهوری آذربایجان و ایران و اسناد امضا شده در جریان این سفر‌ها را در بسط روابط دو طرف مهم دانست و افزود: دیالوگ سیاسی پیگیرانه بر تعاملات اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور تاثیر مثبت داشته است.

صاحبه غفاراوا با ابراز رضایت از روابط بین پارلمانی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، فعالیت گروه‌های دوستی را قابل تقدیر خواند و بر ضرورت تماس‌های مستمر این گروه‌ها تاکید کرد.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و بخصوص در جریان درگیری‌های اخیر ۴۴ روزه در قره باغ، از طرف خود و به نمایندگی از مجلس ملی جمهوری آذربایجان از دولت و ملت ایران تشکر کرد.

ذوالنور: جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت فعال در امور عمرانی آذربایجان است

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از این دیدار ابراز خرسندی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به تعمیق روابط با جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف است.

ذوالنور حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیانیه‌های مسوولان ایران در جریان درگیری‌های اخیر در قره باغ نیز حاکی از این واقعیت است.

وی همچنین گفت: ایران برای مشارکت فعال در پاکسازی مین در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان، امور عمرانی و نیز بازسازی اماکن دینی آمادگی دارد.

در این دیدار همچنین درباره چشم‌انداز روابط بین پارلمانی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل نظر شد.

هیات مجلس شورای اسلامی ایران که روز سه شنبه وارد باکو شد، همچنین با "جیهون بایرام اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روسا و اعضای کمیسیون‌های امور امنیتی، دفاعی و مبارزه با فساد و نیز روابط بین‌المللی و ارتباطات بین پارلمانی مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه همچنین در قالب این سفر از نخجوان دیدار و با "واصف طالب" رئیس مجلس عالی این جمهوری خودمختار ملاقات کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری ایران و آذربایجان قره باغ همکاری منطقه ای جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان روابط دو مجلس ملی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»