Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، اتاق بازرگانی آمریکا در جدیدترین مطالعات خود اعلام کرد: اگر سرمایه‌گذاری در چین نصف شود یا دو کشور تعرفه‌های بیشتری علیه یکدیگر اعمال کنند، شرکت‌های آمریکایی و به طور کلی اقتصاد این کشور می‌تواند صدها میلیارد دلار متضرر شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این گروه تجاری اعلام کرد، اگر سرمایه گذاران آمریکایی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) را در چین به نصف کاهش دهند، سود سالانه سرمایه آنها می‌تواند تا 25 میلیارد دلار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که هزینه‌های احتمالی جداسازی این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر را بررسی می‌کند، کاهش سرمایه‌گذاری آمریکا در چین به نفع رقبای آمریکاست و در عین حال، تولید ناخالص داخلی آمریکا ضرر بی سابقه 500 میلیارد دلاری را شاهد خواهد بود.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد: «جدا کردن این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر بسیار پرهزینه خواهد بود. با این حال، این مطالعات نشان می‌دهد که جداسازی کامل و همه جانبه دیگر غیرقابل تصور است.»

هزینه‌های احتمالی جداسازی این دو اقتصاد بزرگ از یکدیگر سبب میشود، تولیدناخالص داخلی آمریکا ضرر بی سابقه 500 میلیارد دلاری را شاهد باشد

توافق تجاری آمریکا و چین، تمامی تعرفه‌هایی که در جریان جنگ تجاری دو کشور وضع شد را حذف نکرد. بر اساس اعلام اتاق بازرگانی آمریکا، اگر روابط دو کشور بدتر شود و تعرفه‌های 25 درصدی بر تمام تجارت های دو طرفه اعمال شود، می‌تواند به خسارت سالانه 190 میلیارد دلاری برای اقتصاد امریکا تا سال 2025 منجر شود.

این مطالعات نشان می‌دهد که یک جداسازی کامل بر جریان سفرهای مردم تاثیر خواهد گذاشت و بر درآمدهای حاصل از گردشگری و آموزش نیز خسارت می‌زند.

پربیننده ترین افزایش ۲۵درصدی حقوق سال آینده نظر نمایندگان و کارشناسان در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت حداکثر حقوق سال آینده مشخص شد/ سهم هر یک از دستگاه‌ها برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده رییس مجلس از نفوذ خود برای مسکوت گذاشتن استیضاح وزیر اقتصاد استفاده می‌کند/ دژپسند مدیر منصوب قالیباف در شهرداری تهران بوده است چرا سیمان گران شد؟/ تضعیف تولید با قیمت‌گذاری دستوری و یارانه‌های پنهان انرژی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد امریکا اقتصاد آمریکا میلیارد دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳