Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که عملیات نظامی در استان مأرب تا زمان توقف حملات علیه این کشور ادامه خواهد داشت.

محمد البخیتی جمعه شب در گفـت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین گفت که «پیشروی نیروهای مسلح یمن در مأرب ادامه دارد».

او در ادامه توقف این عملیات را منوط به توقف جنگ در یمن دانست و تأکید کرد: «اگر کشورهای متجاوز اقدام جنگی علیه یمن را در همه جبهه‌ها متوقف کنند، ما نیز آماده‌ایم همه نبردها را متوقف کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه فرماندهان ائتلاف متجاوز به یمن در استان مأرب هستند، تأکید کرد که مطمئن است که در این جنگ پیروزی از آن یمنی‌ها خواهد بود.

محمدعلی الحوثی، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز جمعه‌شب در حساب توییتری خود با انتشار تصویری از هُدهُد (اشاره به داستان هدهد و حضرت سلیمان)، به پیشروی جدید نیروهای یمن در مأرب تلویحاً اشاره کرد و نوشت: «اخباری به من رسیده که اعلام آن را به "سریع" واگذار می‌کنم». سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن است که پیشروی نیروهای دولت نجات ملی را گزارش می‌کند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی شده، و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است (جزئیات بیشتر).

این پیشروی‌ها باعث شده است که سازمان ملل و آمریکا و دیگر حامیان ائتلاف متجاوز سعودی دست به کار شده و پیشنهاد توقف آتش‌بس به دولت نجات ملی بدهند که این دولت به دلیل عدم توقف حملات ائتلاف با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را مشروط به توقف کامل حملات و لغو محاصره یمن کرده است.

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی جمعه شب خود با اشاره به تحولات میدانی در استان مأرب گفت که عملیات نیروهای مسلح در این استان یمنی به دنبال اخراج متجاوزان است. او از همه یمنی‌ها خواست با اشغالگران به مقابله برخیزند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی محمد البخیتی انصارالله مأرب ارتش یمن استان مأرب انصارالله یمن دولت نجات ملی استان مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو