Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تعیین قاضی جدید رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت، ده‌ها نفر از خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان انفجار برای دومین روز متوالی به برکناری قاضی تحقیق پرونده اعتراض کردند.

به گزارش مشرق به نقل از لبنان ۲۴، خانواده و بستگان قربانیان انفجار بندر بیروت، دیروز (جمعه) برای دومین روز متوالی در مقابل وزارت دادگستری تجمع کرده و به تصمیم دادگاه در برکناری «فادی صوان» قاضی تحقیق پرونده انفجار اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، معترضان در حالی که تصاویر نزدیکان متوفی خود را در دست داشتند، اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها مقابل ساختمان دادگستری کردند.

قاضی صوان دسامبر گذشته سه وزیر پیشین و حسان دیاب نخست وزیر سابق را به اهمال در رابطه با انفجار بندر بیروت متهم کرده بود، اما چهار مسئول لبنانی این اتهامات را رد و حکم قاضی پرونده را خارج از چارچوب اختیاراتش برشمرند.

همزمان، ماری کلود وزیر دادگستری لبنان روز جمعه «طارق البیطار» را به عنوان قاضی جدید برای رسیدگی به این پرونده انتخاب کرده است.

اکنون شش ماه از انفجار بندر بیروت در آگوست ۲۰۲۰ که در آن دست کم ۲۰۰ نفر کشته و ۶ هزار نفر زخمی شدند، می‌گذرد و لبنانی‌ها همچنان چشم‌انتظار بازسازی منازل آسیب دیده خود و توافق رهبران سیاسی برای تشکیل دولت جدید هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مشرق حسان دیاب بندر بیروت دادگستری لبنان انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)