Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:30:49 GMT

افزایش ۳۶۵۷ درصدی کشف کالاهای قاچاق

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۷۵۹۸

افزایش ۳۶۵۷ درصدی کشف کالاهای قاچاق

ایسنا/فارس رئیس سازمان صمت فارس گفت: در ۱۰ ماه منتهی به پایان دیماه امسال شاهد افزایش ۳۶۵۷ درصدی ارزش ریالی کشف کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فارس بوده ایم.

حمیدرضا ایزدی گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۲۶ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی جهت کشف کالای قاچاق در استان انجام شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته  ۱۷ هزار و ۹۴۱ مورد بازرسی در این خصوص انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایزدی گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۲۶ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی برای کشف کالای قاچاق در استان انجام شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۴۱ مورد بازرسی در این خصوص انجام شده بود.

رشد ۴۹ درصدی بازرسی‌ها در سطح استان

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به این که میزان بازرسی‌ها در کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصدی داشته است، ادامه داد: در طول ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۱۴۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

 وی افزود: این رویه بیانگر رشد ۱۴۳ درصدی در تشکیل تعداد پرونده‌ها و رشد ۳۶۵۷ درصدی در ارزش ریالی تخلف‌های کشف شده است.

ایزدی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال تشکیل شده بود.

انتهای پیام

وی به انواع کشفیات کالاهای قاچاق در ۱۰ ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: عمده این کالاها شامل: انواع کالاهای اساسی،انواع لوازم خانگی،لوازم بهداشتی (ماسک و محلول ضدعفونی کننده) و لوازم آرایشی،انواع دخانیات،انواع ژل بازی می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت فارس مدت مشابه سال گذشته مورد بازرسی انجام شده ۱۰ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را رویت و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداختند و موفق به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق شدند.

سردار هاشمی فر ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 749455

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد