Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: استان رتبه چهارم اهدای پلاسما خون را به خود اختصاص داده است.

بهزاد عمادی در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال جاری ۱۲۵۰ واحد پلاسما خون توسط بهبود یافتگان کرونا در استان اهدا شده که استان رتبه چهارم اهدای پلاسما خون کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز برترین استا ن ها در پیگیری برای دریافت پلاسما خون است، یاد آور شد: استان رتبه اول  اهدای پلاسما خون توسط بهبود یافتگان کرونا را از نظر جمعیت و مصرف پلاسما در کشور به خود اختصاص داده است. 
عمادی با اشاره به اینکه مصرف و تقاضای پلاسما در ارومیه نسبت به سایر شهرهای استان بیشتراست، تصریح کرد: متاسفانه مردم رغبت و استقبال چندانی برای اهدای پلاسمای خون با وجود تبلیغات ندارند.
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶۰هزار واحد خونی دراستان توسط مردم اهدا شده که مردان بیشترین سهم را داشته اند.
وی اظهارکرد: متوسط اهدای خون در زنان در کشور ۵ درصد است در استان ما متوسط ۳ونیم درصد است.
وی با اشاره به اینکه در برخی ماه های سال شاهد کمبود خون و فراورده های خونی در کشور به دلیل عدم اهدای خون هستیم، یاد آور شد: خوشبختانه در سال جاری در آذربایجان غربی هیچ کمبودی در خون و فرآورده های خونی وجود نداشت و حتی ۸۰۰۰ واحد خون نیز استان به شبکه ملی خون کشور خون رسانی کرد.
عمادی افزود: از تمامی هم استانی ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعداز گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون  خود به پایگاه های انتقال خون در استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهدای پلاسما خون رسانی آذربایجان غربی اهدای پلاسما پلاسما خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صبح امروز، رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی به همراه ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمیه ارومیه، ضمن تبریک روز معلم از زحمات این قشر با اهدای شاخه گل و هدایا تجلیل کردند. 

رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی، ضمن اشاره به نقش انسان ساز و تربیتی معلمان گفت: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی با الگو گیری از حضرت زهرا (س) توانسته اند به جایگاه رفیعی در بخشهای علمی، سیاسی و فرهنگی   اجتماعی دست پیدا کنند.

وی افزود: هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست، مگر به دست توانای معلم و بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

موسویان گفت: کودکان در دست معلمان امانت هستند و فکر دانش‌آموزان در دست ما امانت است و نسبت به فکر آن‌ها مسئولیت داریم.

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند و ما امانت دار دانش‌آموزان در قبال والدین هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلمان در قبال فکر و ذهن دانش‌آموزان مهم است، افزود: تاثیری که معلمان روی کودکان و نوجوانان دارند به مراتب بیشتر از خانواده ها است و دشمن در تلاش است که ماهیت دختران را تغییر دهد و این نیاز جهاد معلمان است.

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است