Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@04:44:47 GMT

۲۰ پسورد شایع سرقت شده در وب تاریک فاش شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۶۹۵۰۸

۲۰ پسورد شایع سرقت شده در وب تاریک فاش شد

تحلیلی از وب تاریک ۲۰ مورد از شایع ترین پسوردهای سرقت شده در ۲۰۲۰ میلادی را نشان می دهد. این موارد شامل اعداد و حروف و متوالی یا به کار گرفتن نام و تاریخ تولد در پسورد است.

یک شرکت رصد وب تاریک به نام «آی دی‌ای جنت» (ID Agent) شایع‌ترین پسوردهای سرقت شده در وب تاریک در سال ۲۰۲۰ را فاش کرده است.«آی دی‌ای جنت» زیرمجموعه شرکت نرم افزار رایانه‌ای «کاسیا»(Kaseya) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمزها براساس اسکن ۳ میلیون پسورد اعلام شده‌اند.

«مایک پوگلیا» استراتژیست ارشد کاسیا در این باره می‌گوید: فقط می‌توان از طریق مرورگرهای خاصی که کاربران را ناشناس نگه می‌دارد، به وب تاریک دسترسی یافت. مجرمان سایبری از وب تاریک برای مقاصد غیرقانونی از جمله فروش اطلاعات سرقت شده، استفاده می‌کنند.

براساس ۲۵۰ پسورد شایع کشف شده در وب تاریک، مهم‌ترین دسته پسوردهای سرقت شده شامل ارقام متوالی، نام‌ها، ارجاعات ورزشی، افراد یا کاراکترهای مشهور است. ۵۹ درصد مردم آمریکا از نام یا تاریخ تولد در پسوردهایشان استفاده می‌کنند. ۳۳ درصد مردم این کشور نام حیوان خانگی و ۲۲ درصد نام خود را در پسورد به کار می‌برند. همچنین هر کاربر معمولی پسوردهای بد خود را ۱۴ بار استفاده می‌کند.

به هرحال ۲۰ پسورد بدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی به راحتی سر از وب تاریک درآورده‌اند، عبارتند از:

۱- ۱۲۳۴۵۶

۲- pasword

۳- ۱۲۳۴۵۶۷۸

۴- ۱۲۳۴۱۲۳۴

۵- ۱asdasdasdasd

۶- Qwetry۱۲۳

۷- Pasword۱

۸- ۱۲۳۴۵۶۷۸۹

۹- Qwetry۱

۱۰- ۱۲۳۴۵۶۷۸secret:

۱۱- Abc۱۲۳

۱۲- ۱۱۱۱۱۱

۱۳- statfor

۱۴- lemonshine

۱۵-sunshine

۱۶- ۱۲۳۱۲۳۱۲۳

۱۷- ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

۱۸- Pasword۱۲۳

۱۹- ۱۲۳۱۲۳

۲۰- ۱۲۳۴۵۶۷

همچنین این تحلیل شایع‌ترین کلمات استفاده شده در گروه‌های مختلف پسورد را بررسی کرده است. به عنوان مثال بررسی مذکور نشان داد «maggie» شایع‌ترین نام استفاده شده میان ۲۵۰ پسورد کشف شده در وب تاریک است. طرفداران ورزش ممکن است واژه «بیس بال» را در پسورد خود بگنجانند. همچنین نیویورک شایع‌ترین شهر و کوکی شایع‌ترین نام غذایی است که در پسوردها به کار می‌روند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شده در وب تاریک شایع ترین سرقت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۶۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟